Bør babyen få bestemme?

Eg har latt babyen bestemme fra dag en, vil ho ha mat 6 ganger om natten så får ho det :P
Ho har komt inn i en egen rutine av seg sjøl, der ho sovner mellom 18 og 19.30, selvfølgelig har ho kvelder der ho tuller og, men eg har vært veldig heldig *bank i bordet*
Med ei veldig blid og snill jente :) eneste gangen ho har vært hysterisk var kvelden etter vaksinen :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg tror det er med babyer som med alle andre mennesker, de er alle så ulike, og trenger forskjellig! Jeg mener det er foreldrene som kjenner sitt barn, og derfor vet hva som er til det beste... Jeg f.eks med min lille gullgutt, vi har kost oss så masse helt siden han ble født. Men de siste ukene har det blitt veldig slitsomt for oss begge med leggingen, han sovner ikke lenger ved puppen, vil ikke i senga, osv osv... Vi har brukt 5-6 timer på legging hver kveld der det har vert mye skriking osv.. Når han endelig har sovna har han vert overtrøtt og våknet fort igjen... S vi har derfor bestemt oss for en "søvnkur" der han nå har skreket litt 2 kvelder... Pappan er jevnlig inne hos han, og da roer han seg og til slutt sovner han.. På dagtid er han en mye mere blid og fornøyd gutt nå som han sovner tidligere og sover godt om natta:) Jeg som var veldig skeptisk ser allerede at dette er helt supert for oss, og viktigst; for gutten vår❤️ Men om vi får flere barn er det ikke sikkert vi gjør det samme... Nettopp fordi alle er ulike:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Veldig interessant lesing :) Her sovner hun "alene" i sengen på dagen ganske raskt..eller i vogna. På kvelden må det mer til, anten ammes eller bysses rolig.. Ja vår baby får bestemme det meste.. Følger ikke noe bestemt måltidsskjema...får mat når hun vil ha..Grøt på kvelden..mellom seks og sju..så er det senga i åttetida.. På natta da er det samsoving og amming i søvn..:) Lettvint for både mor og barn.. Det gikk bra med flaske en natt, da mor tok seg en jentekveld med vin ;) Hun brukte litt lenger tid å sovne igjen da..

Her har ikke HS anbefalt noe fast mønster med baby, her anbefaler de nattamming og at baby styrer i hjemmet en god periode:)

Back
Topp