Bølgetang

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Har plutselig fått lyst å kjøpe meg en bølgetang. Noen andre her som har det?
Er det mye styr å bruke den, eller går det greit? Tenker at siden den dekker større flate av gangen, så tar det kanskje ikke så lang tid?
Kan man bølge bare ytterste del av håret, eller bør man ta alt? Krølltang tar jo en evighet, og det føle det kan bli litt voldsomt med masse korketrekkere. Det blir mer til fest enn til hverdags...

Går ganske greit å bruke den, og hvertfall når man får teken. Har du langt hår tar det selvfølgelig lenger tid. Men om du kun skal ha bølger og ikke volum så kan du ta ytterste lag og kun det nederste som synes av det underste håret. Hvis du vil ha volum burde du jo bølge hele håret så nærme bunnen som mulig for å bygge volum

Hos meg tar det lenger tid å bølge håret enn å krølle det - har hår ned til midten av ryggen. Jeg bølger det sjeldent nettopp fordi det tar så lang tid, men det er veldig fint når man først tar seg tid til det, da :) Man bør egentlig bølge hele håret når man først gjør det, det er finest. Så velger du hvor lenge du "holder" tangen der ut i fra hvor mye volum og bølger du vil ha.

Du tar en hårlokk og legger den i tangen, med tangen nesten opp i røttene. Så snurrer du tangen rundt, innover/nedover en gang. Deretter trekker du tangen sakte, men sikkert nedover. Hold litt i tuppene. Jo saktere du trekker, jo mer krøll. Fest med hårspray.

Finnes masse videoer på youtube

Du tar en hårlokk og legger den i tangen, med tangen nesten opp i røttene. Så snurrer du tangen rundt, innover/nedover en gang. Deretter trekker du tangen sakte, men sikkert nedover. Hold litt i tuppene. Jo saktere du trekker, jo mer krøll. Fest med hårspray.

Finnes masse videoer på youtube

Det er jo ikke krøller hun spør etter da, men bølger. Jeg har krøllet håret med rettetang, syns det sliter så grusomt på håret. Kanskje om man har en dyrere tang enn jeg har at det går bra, men på meg funker det best å krølle med f.eks. hårbånd heller enn med slettetanga. Sliter mindre, og sitter lengre.

Det er jo ikke krøller hun spør etter da, men bølger. Jeg har krøllet håret med rettetang, syns det sliter så grusomt på håret. Kanskje om man har en dyrere tang enn jeg har at det går bra, men på meg funker det best å krølle med f.eks. hårbånd heller enn med slettetanga. Sliter mindre, og sitter lengre.

Med krøllet mener jeg altså "svingene" :)
Jeg får fine bølger med rettetang, og det sliter mindre på håret mitt enn andre ting fordi det holder lenger med minfre produkter. Men det er forskjell på hår da. Mitt hår ville aldri blitt verken bølget eller krøllet med hårbånd.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Back
Topp