Bøker

Lavendel81

Forumet er livet
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
Jeg synes det er litt koselig å ha bok istedenfor alt på nett. Så lurer på om noen har bok å anbefale om det første leveår for baby. Og så ønsker jeg meg bok der du skriver inn alle milepæler, første skritt osv...
Noen som har noen anbefalinger?

Jeg fikk "Miraklenes tid" skrevet av Hedvig Montgomery i bursdagsgave. Den er nok mest myntet mot førstegangsforeldre, men virker veldig grei uansett. Står "Syv enkle steg for å lykkes med oppdragelsen" utenpå, men inni er det mer fokus på hva skjer når, spesielt følsomme perioder som fryktperioder, tips, råd, at man ikke er perfekt og behøver ikke å være det heller... Har ikke fått lest så mye i den ennå, men den virker veldig utfyllende. Den har ikke noe der du kan selv fylle inn milepæler, da.

Jeg fikk "Miraklenes tid" skrevet av Hedvig Montgomery i bursdagsgave. Den er nok mest myntet mot førstegangsforeldre, men virker veldig grei uansett. Står "Syv enkle steg for å lykkes med oppdragelsen" utenpå, men inni er det mer fokus på hva skjer når, spesielt følsomme perioder som fryktperioder, tips, råd, at man ikke er perfekt og behøver ikke å være det heller... Har ikke fått lest så mye i den ennå, men den virker veldig utfyllende. Den har ikke noe der du kan selv fylle inn milepæler, da.
Det går fint. Vil ha 2 bøker. En med info som du nevnte og 1 du skriver milepæler i. Forklarte det nok dårlig. Takk for tips.

Jeg har tenkt å kjøpe babyjournalen, men har ikke kjøpt enda så vet ikke helt hvordan den er :) men der kan man skrive ting og lime inn bilder, også står det at man kan svare på spørsmål inni den.. Regner med det har litt med milepæler og sånt å gjøre :)
Er også noe som heter gravidjournalen jeg har litt lyst til å kjøpe, ble tipset om den av ei, selv om man sikkert gjør det tidligere i svangerskapet egentlig.. Men gøy uansett :)

Tror det er den jeg har i gravid-utgave
Hva synes du om den? :)
Vurderer å kjøpe den også, selv om jeg sikkert gjør det litt sent.. Men har en del notater fra en app som jeg sikkert kunne ført inn i den :)

Hva synes du om den? :)
Vurderer å kjøpe den også, selv om jeg sikkert gjør det litt sent.. Men har en del notater fra en app som jeg sikkert kunne ført inn i den :)
Helt ok, men jeg måtte se i den flere ganger før jeg forstod alle punktene.. Det var liksom en side der det stod "den store dagen" midt i boka.. Og jeg ble sittende som et spørsmålstegn, men det var visst for annonsering før oul... :p
Også vet jeg jo ikke hva jeg skal skrive 90% av tiden

Helt ok, men jeg måtte se i den flere ganger før jeg forstod alle punktene.. Det var liksom en side der det stod "den store dagen" midt i boka.. Og jeg ble sittende som et spørsmålstegn, men det var visst for annonsering før oul... :p
Også vet jeg jo ikke hva jeg skal skrive 90% av tiden
Å ja, hørtes litt dumt ut.. Litt lettere hvis det er litt mer spesifikke tema å svare på egentlig :p
I hvertfall under graviditet tenker jeg, tror det er litt lettere når man kan skrive om babyen :)

Å ja, hørtes litt dumt ut.. Litt lettere hvis det er litt mer spesifikke tema å svare på egentlig :p
I hvertfall under graviditet tenker jeg, tror det er litt lettere når man kan skrive om babyen :)
Synes det er vanskelig å fylle ut første trimester også.. mye sånn.. hva forventer jeg og hva forventer pappaen.. som om vi vet :hilarious:

Synes det er vanskelig å fylle ut første trimester også.. mye sånn.. hva forventer jeg og hva forventer pappaen.. som om vi vet :hilarious:
Jeg er sånn typisk realist, veldig kort når jeg skriver noe. Så er håpløs på slike spm.

Tenkte litt nærmere termin st jeg skulle kjøpe noe en sånn baby bok til hver av jentene til hvertfall de første leve årene som jeg kan pusle litt med:) har det selv og er veldig glad for det:)

Når det kommer til det første leveåret til babyen, så anbefaler jeg virkelig Spedbarnsboken til babyverden.
Den finner du gjerne på sykehuset. Og seriøst, det var guiden min på babyen det første året. Det ble litt som den instruksjonsboken som ikke fulgte med ungen :P

JEg kjøpte withwhites ringperm til mine to. Det er en liten notis om graviditeten der, ellers er det mest om barnets første leveår.

Jeg synes det var vanskelig å finne noen jeg likte med norsk tekst egentlig, så landet på den

Jeg har også kjøpt Gravidjournalen, men jeg har enda ikke turt å skrive noe i den :oops: Jeg syntes det var veldig skummelt å skulle fylle ut ting i den i 1.trimester.. Nå er jeg jo halvveis i svangerskapet og har tenkt at NÅ må jeg begynne å fylle ut :p:p Jeg tenker det kan være artig for senere å lese gjennom..

Jeg synes det er litt koselig å ha bok istedenfor alt på nett. Så lurer på om noen har bok å anbefale om det første leveår for baby. Og så ønsker jeg meg bok der du skriver inn alle milepæler, første skritt osv...
Noen som har noen anbefalinger?
"Mamma for første gang" er DEN beste boka jeg har lest. Anbefales!

Back
Topp