Bøker til storesøsken!

Tigerlilje

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2017
Oktoberlykke2020❤
Er det noen som har tips til bøker som vi kan lese for kommende storesøsken? Tenker på bøker som handler om å bli storebror eller storesøster :) Gjerne med mye bilder og lite tekst siden 3-åringen ikke har så mye tålmodighet til å bli lest for :hilarious:

"Emma og Lillebror" leste vi til eldste da han skulle bli storebror. Den er søt og enkel.

På NRK super, kan du søke etter Daniel Tiger. Der er det noen episoder om at han skal bli storebror. Min treåring elsker serien og har sett episodene flere ganger. Er ikke en bok, men greit å se på tv hvis hun er interessert i det :)

Er det noen som har tips til bøker som vi kan lese for kommende storesøsken? Tenker på bøker som handler om å bli storebror eller storesøster :) Gjerne med mye bilder og lite tekst siden 3-åringen ikke har så mye tålmodighet til å bli lest for :hilarious:

Sniker
Anna fiske sin bok "sånn lager man en baby" eller noe sånt er veldig fin. Og hei, den tar for seg noen av spørsmålene om hvordan som mange barn på ett eller annet tidspunkt lurer på. Mener å huske at den også nevne assistert befruktning :) er jo ikke alle babyer som lages på soverommet heller.

Vi har kjøpt denne, men har ikke lest den ennå da :)
Men den har klaffer og slikt, så det er jo litt artig da :)
upload_2020-5-8_12-37-40.png
magen-baby.jpg

Eg skal bestille frå Min beste bok når eg veit kjønn! Kan legge inn namnet til kommende storesøsken :)

Back
Topp