Bøker om den kommende baby for 4-åringer?

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Noen som har noen gode forslag om bøker som omhandler babyen i magen, hvordan babyen kommer til og som kan gi svar på spørsmål om svangerskap og baby som en 4-åring mest sannsynlig vil komme med? :)

i magen bor en baby: Populær bok av Thomas Svensson som handler om hva som skjer når tilværelsen som enebarn plutselig blir snudd opp ned. Den forteller om graviditeten og den første tiden hjemme med en baby på en morsom måte

Den kjøpte jeg til eldstemann når vi ventet sist og den er riktig god. Han var imidlertid litt for liten da, bare 1,5-2 år og skjønte ikke så veldig mye av det jeg forsøkte å vise ham. Men jeg skal ta den frem igjen nå og lese den for ham :) Lillebroren på 16 mnd skjønner nok fint lite :)

sier den noe om hvordan babyen kommer inn i magen, hvordan den har det der, hva som skjer osv, og hva som skjer når den kommer ut? ikke sånn detaljopplegg, men enkelt og greit tenker jeg da? For jeg VET at her hjemme kommer det til å bli maange spørsmål som går på nettopp dette :)

hmm, den virker jo som om den svarer på de fleste spørsmål da :) du husker ikke om det er greit forklart, og greie bilder eller ikke? :)

hmm, den virker jo som om den svarer på de fleste spørsmål da :) du husker ikke om det er greit forklart, og greie bilder eller ikke? :)
Fant boka nå, den virker grei i mine øyne. det står om hvordan barn blir til, egg og sædceller, guttetiss og jentetiss, litt om fødselen. det står litt om før Emma ble til også.

Back
Topp