Bøker, lydbøker og podcaster

Hjerteliten

Forelsket i forumet
Sommerspirene 2025
Så denne i en annen termingruppe, og ønsket en her også :love7 Noen som har noen bokanbefalinger relatert til graviditet, fødsel eller spedbarnsstadiet?

Leter spesielt etter bøker som finnes på Storytel, perfekt i en travel hverdag!

De jeg kommer på nå:

- "Gravid - alt du trenger å vite om unnfangelse, svangerskap, fødsel og barsel" av Line, Cathrine og Solveig.
- "Småbarnsforeldre" fra Frisk forlag.
- "Spedbarnsboken" fra Sandviks (gratis i Babyverden shop og på sykehuset)

Kan også tipse om podcastene
- Jordmorpodden - om graviditet, fødsel og barseltid
- Gravid uke for uke av babyverden

De jeg kommer på nå:

- "Gravid - alt du trenger å vite om unnfangelse, svangerskap, fødsel og barsel" av Line, Cathrine og Solveig.
- "Småbarnsforeldre" fra Frisk forlag.
- "Spedbarnsboken" fra Sandviks (gratis i Babyverden shop og på sykehuset)

Kan også tipse om podcastene
- Jordmorpodden - om graviditet, fødsel og barseltid
- Gravid uke for uke av babyverden
Takk for mange spennende forslag! Podcaster har jeg ikke tenkt på en gang, må sjekkes ut :love7

Jeg har begynt lydboken «På vei» av Gro Nylander mens jeg reiser til og fra jobb, da jeg så den hadde gode anmeldelser. Men ikke kommet langt nok til å vurdere selv enda!

Takk for mange spennende forslag! Podcaster har jeg ikke tenkt på en gang, må sjekkes ut :love7

Jeg har begynt lydboken «På vei» av Gro Nylander mens jeg reiser til og fra jobb, da jeg så den hadde gode anmeldelser. Men ikke kommet langt nok til å vurdere selv enda!
Bøkene av Nylander er fantastiske! Men de er jo en del år gamle nå, selv om det meste nok står seg enda.

Den jeg koste meg mest med forrige gang var faktisk Tegnehanne sin Bare vent :hilarious: Det er så mye info på nett, men denne illustrerte veldig bra. Jeg droppet dog å lese om fødsel til etter min egen.

Kom over «Boken du skulle ønske at foreldrene dine hadde lest». Noen som har lest? :) Høres interessant ut, men ser anmeldelsene enten er kjempepositive eller veeeeeldig kritiske.

Endret også tråden til å omhandle podcaster også!

Jeg har kosa meg så mye (og lært veldig mye) av å høre på Fødepodden! Synes det er så spennende å høre om forskjellige føde-opplevelser! Den gjorde at jeg gikk fra å utelukkende grue med til fødsel til og nå bare glede meg!

Jeg kan anbefale Gro Nylander-mamma for første gang (selv om noe info er udatert) og mammasjokket. Sistnevnte er meget lettlest/letthørt og morsom skrevet! Begge fins på storytell

Jeg har kosa meg så mye (og lært veldig mye) av å høre på Fødepodden! Synes det er så spennende å høre om forskjellige føde-opplevelser! Den gjorde at jeg gikk fra å utelukkende grue med til fødsel til og nå bare glede meg!
Den må jeg sjekke ut! Jeg gruer meg veldig, så kunne trengt litt av det :laughing002

Jeg kan anbefale Gro Nylander-mamma for første gang (selv om noe info er udatert) og mammasjokket. Sistnevnte er meget lettlest/letthørt og morsom skrevet! Begge fins på storytell

Herlig, da skal jeg legge til de i bokhyllen :love7

Back
Topp