Bøker fra goboken, farlig ?

someeone

Gift med forumet
Sambo og mini satt i stua og leste i en av mange goboken bøker som vi har. Sambo sa til mini at det ikke var om og gjøre at han skulle sikkle sånn over bøkene, og jeg svara at "goboken bøkene skal tåle en del fuktighet de, så slapp av". 10 min senere hadde mini greid og oppløst et stort stykke av boka som bokstavelitalt bare "sklei" av. Og mini holdt på og kveles. Jeg sitter igjenn som et lite spørsmålstegn, dette skal da ikke skje ? Trodde goboken bøkene var retta mot barn.
Dette var en ny bok, som ikke var mer enn 2 mnd gammel. men som vi ikke hadde "lest" så mye enda. Er dette noe jeg kan klage på ? Det skal jo ikke være sånn at han skal kunne bli kvalt av en baby bok ? Nei herretter blir det nok kun den mye boka vi kan bruke.

Send en mail og klag til dem..
Fortell hva som har skjedd og spør om det er normalt..

Her får han ikke leke med papir og sånt enda, men veit at jeg var helt ekstrem på å spise papir sjøl så vil ikke at han skal kveles eller spise opp bøkene som mamma gjorde :P

Papir er jo papir da, tåler ikke for mye fuktighet. Her får ikke lillegutt lov å spise på bøkene sine. Han kan få ligge å "leke" og tygge på tøybøkene sine,bøkene vi leser i er det jeg som holder i.

Men send en mail og si hva som skjedde, men trodde egentlig ikke man kan forvente at papir ikke oppløses i fuktighet.

Jeg hadde aldri forventet at papirbøkene hadde tålt en masse sikkel, så her får ikke mini tygge på de bøkene. Han får momse med han makter på tøybøkene derimot.

Det er jo ikke sånn at han sikkler SÅ mye,
men og gi ut bøker til 6 mnds gammle babyer og forvente at dem ikke skal sikkle på bøkene er vell litt mye og forlange ?
En sånn papp bok skal tåle en del med det yttertrekke på seg, det er trossalt beregna på barn. Men det at den skal gå i oppløsning av bittelitt sikkel syns jeg er rart. Hvilket barn er det som ikke sikkler liksom? Så da er jeg en uansvarlig mor som lar mini leke med pappbøkene sine ?

Nei, mente da ikke at du er dårlig mor!!!

Men det er nok meningen at tøybøker er de bøkene de kan leke med for seg selv, lesebøker i papir bør du nok bruke når du leser for ham/ se på sammen med voksen. Retten og sletten en "voksen" aktivitet, til de har lært seg at bøker er ikke leker ,men noe man tar mer vare på. PPapir går jo i oppløsning når det blir vått

Back
Topp