Bøker for kommende foreldre?

SEN86

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Novemberlykke2024❤️
Nå som jeg skal bli mamma for første gang, så merker jeg at jeg ikke bare vil «flyte på magefølelsen» når det kommer til valg av hvordan vi skal få vår lille opp og frem her i livet, og få poden til å bli et godt og trygt menneske i seg selv. Derfor lurer jeg på hvilke bøker du leser for å forberede deg til den nye rollen i livet? Om du gjør det såklart. Eller kanskje du ikke leser, men gjør andre ting? Tenkte å bruke tiden i svangerskapet på å bevisstgjøre meg selv og far på hva slags grunnverdier vi skal legge i oppdragelsen til den lille, og ønsker tips til gode kilder til diskusjon og samtale mellom oss foreldre:downtown

Nå som jeg skal bli mamma for første gang, så merker jeg at jeg ikke bare vil «flyte på magefølelsen» når det kommer til valg av hvordan vi skal få vår lille opp og frem her i livet, og få poden til å bli et godt og trygt menneske i seg selv. Derfor lurer jeg på hvilke bøker du leser for å forberede deg til den nye rollen i livet? Om du gjør det såklart. Eller kanskje du ikke leser, men gjør andre ting? Tenkte å bruke tiden i svangerskapet på å bevisstgjøre meg selv og far på hva slags grunnverdier vi skal legge i oppdragelsen til den lille, og ønsker tips til gode kilder til diskusjon og samtale mellom oss foreldre:downtown

https://www.ark.no/boker/Hedvig-Mon...J3FkLQxkd22EbNrvwV9JiSh_IZxu1TOBoCVHcQAvD_BwE

Denne dama har de beste tilnærmelsene til oppdragelse med barnet i sentrum synes jeg. Du trenger ingen andre Bøker mener jeg da og nå er den på mammutsalg.

Jeg holder på å lese en bok som heter Hjerteforeldre. Jeg liker den veldig godt, men det er ikke så mye der om de aller minste.

Gro Nylander- mamma for første gang har jeg lest mye å synes den har vært utrolig kjekk å ha, spesielt de aller første ukene :)

Hedvig Montgomery sine bøker, uten tvil :happy::Heartred

Om du har Facebook vil jeg også tipse om siden foreldremestring.no, der legger de ut både konkrete tips ift vanlige konflikter som kan oppstå, men også generelt hvordan møte barnet :)

Om du har tenkt å amme, står det masse på ammehjelpen.no

Jeg leser

- på vei av gro nylander. Synes hun skriver på en morsom og lett måte samtidig som den er detljert.

-Foreldremagi av hedvig montgomery
-Hjelp jeg skal føde av thorbjørn steen

Mitt beste tips: de fleste bøker finnes på biblioteket. Det er gratis, miljøvennlig og du slipper bokhylle

Jeg har mamma for første gang og amme-abc av Gro Nylander, og nytt liv av Thorbjørn Brook Steen. De går på svangerskap, fødsel, amming, tiden etter fødsel, stell av barn, utvikling og egne kapitler for partner :)

Hittil har jeg selv lest
På vei og mamma for første gang av Gro Nylander og Miraklenes tid og Foreldremagi av Hedvig Montgomery:) Ser jo her at jeg ikke har bommet helt i forhold til dere andre som har kommentert:joyful:

skal sjekke ut de andre også:happy: tusen takk for tips!

Back
Topp