Bøker for barn (barneskolealder)

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Noen som har tips for gode bøker for barn i barneskolealder?

Har akkurat kjøpt Harry Potter og de vises sten til min 6-åring.

Vår jente har gått i bokklubben twinsy. Lette og fine bøker. Hu leser de ut på ei helg. Kan jo sjekke ut www.twinsy.no om det er av interesse da :)

Harry Potter-fansen har en tendens til å like krim også. Hva med Lasse-Majas detektivbyrå eller Kunstdetektivene (Bergensmysteriet, Romamysteriet osv.)? Jørn Lier Horst har også populære bøker, men dem har jeg ikke sett selv.

Rampete Robin, Gangsterbestemor eller Kaptein Supertruse hvis den slags humor fenger? En Pingles Dagbok blir morsommere når de har gått litt på skole, seksåringen får nok problemer med å skille ironi fra fakta om skolehverdagen.

Og noen av favorittene fra går generasjon er fortsatt supre for de minste skolebarna: Ann's Cath. Vestly, Thorbjørn Egner, Astrid Lindgren...

Vi har lest Georgs Magiske Medisin og Mathilda til nå, samt Lille Frøken Detektiv. Skal videre prøve oss på Bobsey-barna og noen av de gamle bøkene mine når ferien er over. Morsomt nå som bokklubbene har begynt å komme med ordentlige bøker og vesla er interessert. :)

Merker jeg gleder meg skikkelig med tanke på alle bøkene hun kan lese fremover :)

Her vil frøkna stort sett bare lese faktabøker om dyr, vikinger og div annet hun ser interessant når vi er på biblioteket. Hun har noen eventyrbøker også av den gode gamle typen og de gleder hun seg til å lese eventyr til lillebror fra sier hun.

Ellers så vil hun ikke ha skjønnlitteratur bortsett fra at hun har en violetta bok som hun ønsket seg :)

Her vil frøkna stort sett bare lese faktabøker om dyr, vikinger og div annet hun ser interessant når vi er på biblioteket. Hun har noen eventyrbøker også av den gode gamle typen og de gleder hun seg til å lese eventyr til lillebror fra sier hun.

Ellers så vil hun ikke ha skjønnlitteratur bortsett fra at hun har en violetta bok som hun ønsket seg :)
Så gøy at hun leser faktabøker! Hvor gammel er hun?

Back
Topp