Bætetøy!!

Amnion

Glad i forumet
Det er noe jeg vet jeg vil ha men hvaa!! Hørt mye bra om ergobaby- tror jeg vil ha sele da det kan være noe gubben også kan bruke..
Til nr 1 hadde jeg kun meis til ryggen og elsket å bruke den så det blir en slik også etterhvert..
Har liksom forstått det dithen at disse babybjørn selene ikke er så bra?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Ja de sier Babybjørn ikke er bra for bekkenet til babyer...så jeg har kasta den jeg hadde. Kjøpte billig brukt til storebror, og den var lilla...så det var helt greit at jeg kunne kaste den med god samvittighet ;)
Jeg har også tenkt på Ergobaby denne gang, men tenkte å prøve med lillebror i før jeg kjøper.

Ja det er sikkert lurt! Får liksom kjent sela på kroppen også:) så de hadde en nydelig hvit vintersele med "pels"muffe på..men som den bonden jeg er så hadde det blitt kortvarig glede..hehe..
Sikkert lettere å få solgt igjen om en har en mer holdbar farge:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Jeg fikk en ergobabysak av søsteren min. Den er lilla, så mannen ble litt skeptisk, men vi får jo jente så det får han tåle. Har og babybjørn, men kusinen min som er ekspert på bein og hofter, kjeftet voldsomt på meg da hun så babybjørnen. De kan sitte litt om gangen, men hvis du skal kjøpe er det nok lurt å velge en av de som er bra for små hofter;)

Jeg skrev et innlegg her en gang, men tror neppe jeg finner tilbake til det.. Kanskje jeg må legge det inn på nytt? Hadde skrevet litt om våre erfaringer med forskjellig bæretøy.

Selv liker jeg alle typer, men elastisk sjal er fantastisk til å begynne med. Det er lett å lære knytingen og du kan øve uten at babyen må være oppi. Du kan knytte det ferdig og så putte babyen i etterpå, og du kan ta babyen ut for stell, mat, bilkjøring osv uten å måtte ta av sjalet. Det er lett å få til og det er svært behagelig å bære og å være i.

Eg har Manduca, og den har vore MYKJE brukt. Kjempegod å ha på seg, spesielt på ryggen når ungen blir så stor. Hadde mini på ryggen til han var 2 år, trur den går opp til 15 kg, så han passar sikkert oppi der fremdeles. Var som regel alltid eg som bar på han, og det var ikkje tungt i det heile tatt, mannen likar den også.
Tippar at det er bedre med sjal for heilt nyfødte, det ser veldig behagelig ut, har aldri prøvd det, men har nesten litt lyst på det i tillegg....

Jeg hadde også Moby wrap til storebror, men den ble lite brukt. Tror det ble for varmt for han rett og slett, trivdes ikke så god i den.
Men kunne tenkt meg sjal denne gangen også :-)

Har selvsydd mei tai og lommeslynge. Har babybjørn etter første, som ikke har blitt brukt til minsten siden de ikke er så bra. Har ikke samvittighet til å selge den heller. Lyst på vevd sjal kanskje...

Jeg har to ringslynger, tre elastiske sjal, to vevde sjal, tre meitai og en manduca.. Litt hekta? Det eneste jeg ønsker meg er et litt lengre vevd sjal, men utenom det har jeg så jeg klarer meg.

Manduca går til 20 eller 25 kg, samme med ergo. De kan brukes fra nyfødt til barnet ikke bæres mer, og jeg vet at mange setter pris på at de ikke er så "alternative". Jeg har jo fått noen morsomme kommentarer når jeg har kommet med storebror på ryggen i sjal. Beste er vel ei dame som jeg kjenner som utbrøt høyt og veldig overrasket "jeg aaante ikke at du var fra Afrika!!" Ehm, det er jeg vel heller ikke, da.. :p

JC: Moby wrap er et av de varmeste elastiske sjalene, det finnes flere varianter som er tynnere. Jeg har et moby wrap som jeg har arvet, men ser for meg at det blir lite brukt på grunn av tykkelsen.

Back
Topp