Bæsjing?

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Tittelen er vel beskrivende nok.. Hvor mange ganger om dagen bæsjer babyene deres? Frøkna her i hus er 9 uker og hun bæsjer konstant.. Greit at de gjør det når de er nyfødte, men nå burde det vel roe seg snart? Vi ligger på 10-15 bæsjebleier om dagen, bare i natt har vi skifta fire og så har vi tatt to til siden vi stod opp for et par timer siden. Hvis hun nyser så bæsjer hun, det samme hvis hun hoster.. At bleiebudsjettet går til himmels er nå én ting, men hun blir jo så sår.. og vi gjør jo ikke annet enn å skifte bleier føles det som. Prøvde å ta det opp ned helsesøster på seksukerskontrollen, men der ble det liksom bare vifta bort med at aaaaalt er normalt, slapp heeelt av. Hun fullammes og hadde mye mageknip tidligere, men har god effekt av semperdråper.

Helsesøster har dessverre rett...det er normalt...
Her har det begynt å variere litt i mengden, men bæsjebleier er det omtrent hver gang. Skifter vel senest hver 3. time på dagtid. Fullammer.

Tittelen er vel beskrivende nok.. Hvor mange ganger om dagen bæsjer babyene deres? Frøkna her i hus er 9 uker og hun bæsjer konstant.. Greit at de gjør det når de er nyfødte, men nå burde det vel roe seg snart? Vi ligger på 10-15 bæsjebleier om dagen, bare i natt har vi skifta fire og så har vi tatt to til siden vi stod opp for et par timer siden. Hvis hun nyser så bæsjer hun, det samme hvis hun hoster.. At bleiebudsjettet går til himmels er nå én ting, men hun blir jo så sår.. og vi gjør jo ikke annet enn å skifte bleier føles det som. Prøvde å ta det opp ned helsesøster på seksukerskontrollen, men der ble det liksom bare vifta bort med at aaaaalt er normalt, slapp heeelt av. Hun fullammes og hadde mye mageknip tidligere, men har god effekt av semperdråper.
Vi hadde det sånn en ukes tid, bæsjet konstant:rolleyes: Men nå er det motsatt, hatt en bæsjebleie på fire dager! Fullammes så skjønner at det kan ta lang tid. Sliter med luftsmerter i tillegg.

Helsesøster har dessverre rett...det er normalt...
Her har det begynt å variere litt i mengden, men bæsjebleier er det omtrent hver gang. Skifter vel senest hver 3. time på dagtid. Fullammer.
Vet du hvor lenge det er sånn? Bleiene på dageb skal vi tåle, men de om natten begynner å røyne på. Hun våkner så veldig og bruker lang tid på å sovne igjen, bare kaver og kjefter så ikke mamsen heller får sove:sorry:

Da min ble ca to mnd begynte bæsjingen å roe seg litt, uten at jeg kan si nøyaktig hvorfor. Vi smører på masse zink-salve før leggetid tilfelle han bæsjer om natta og ingen merker det, og han er ikke blitt veldig sår selv om jeg finner bæsj i bleia når vi skifter om natta og ikke aner hvor lenge den har vært der.

Vet du hvor lenge det er sånn? Bleiene på dageb skal vi tåle, men de om natten begynner å røyne på. Hun våkner så veldig og bruker lang tid på å sovne igjen, bare kaver og kjefter så ikke mamsen heller får sove:sorry:

Vanligvis når de er mellom 1-3 mnd, men dessverre er det noen som må vente til de har innført fastføde...

Bæsjebleier ca hver 3-5 dag her. Sånn har det vært siden fødsel. Men når det kommer er det smekkfull bleie.. begynte å delamme for 2 uker siden.

Mange normalvariasjoner her ser jeg.. vi få vel bare smøre oss med tålmodighet, doble bleiebudsjettet og hamstre salve til stumpen:p

En gang hver 14 dag ca:woot:

Her går det tre til fem dager mellom hver bæsjebleie, men da fyller han bleien (og litt til). Vi har delammet hele veien, nå får han mest mm -han får litt mme til kvelden og litt de gangene han blir sur på puppen fordi han ikke får ut noe

Her går det tre til fem dager mellom hver bæsjebleie, men da fyller han bleien (og litt til). Vi har delammet hele veien, nå får han mest mm -han får litt mme til kvelden og litt de gangene han blir sur på puppen fordi han ikke får ut noe
Samme her - delammer :))) varierer mellom pupp og flaske , spesielt de gangene hun blir sur på puppen!
Startet med delamming da hun ble 6 uker. På grunn av melkeproteinallergi

Bæsjebleie 3-4 dag ca fra han var 6 uker... han har mye luft siste dagene før bleie så kanskje best om han hadde fått hver dag, vet ikke :)

I begynnelsen kunne det være 10 pleier om dagen, men etter noen uker stabiliserte det seg til 3-5. Nå er vi nede på 1-2 per dag og det er helt nydelig [emoji23] syv uker i går, fullammer.

Samme her - delammer :))) varierer mellom pupp og flaske , spesielt de gangene hun blir sur på puppen!
Startet med delamming da hun ble 6 uker. På grunn av melkeproteinallergi

Min har også melkeproteinallergi [emoji29] Hvilken MME bruker du?

I begynnelsen kunne det være 10 pleier om dagen, men etter noen uker stabiliserte det seg til 3-5. Nå er vi nede på 1-2 per dag og det er helt nydelig [emoji23] syv uker i går, fullammer.

Min har også melkeproteinallergi [emoji29] Hvilken MME bruker du?
Hun reagerte dårlig på Nutramigen og ble veldig forstoppet og skreik masse!
Så vi startet på Neocate , hun ble myyye mer glad og tilfreds baby nå <3
Hva med dere ?

Hun reagerte dårlig på Nutramigen og ble veldig forstoppet og skreik masse!
Så vi startet på Neocate , hun ble myyye mer glad og tilfreds baby nå <3
Hva med dere ?

Så bra at dere fant noe som funker! :) jeg fullammer enda, men lurer på om ikke jeg kanskje må begynne med noe etter hvert og da er det litt greit å ha fått høre om andres erfaringer :)

Back
Topp