Bæsjing under fødsel

kolibri83

Flørter med forumet
Det er en ting jeg gruer meg noe helt forferdelig til i forbindelse med fødselen: at klysteret ikke skal virke helt eller at jeg ikke skal rekke å sette det så jeg blir nødt til å ligge å bæsje mens jeg føder........ [&:]
Tenker man egentlig over det? Jeg får helt vondt inni meg bare av å tenke på det!

Jeg fikk ikke klyster da jeg fødte min første. Jordmora spurte om det var lenge siden jeg hadde bæsja. Det var det ikke, så da var det visst ikke nødvendig med klyster. Om det kom noe eller ikke vet jeg ikke. Hva som kommer og hvor det kommer fra er ikke så lett å kjenne i en slik situasjon...
På svangerskapskurset sa jordmora at det var så vanlig at det kom litt at hun ikke tenkte på det, tok det bare diskret bort etterhvert. De bruker slike engangsunderlag som de bytter når det trengst.
Ikke tenk på det, du!

Hm, håper jeg ikke merker noe til det hvis det kommer noe. Samboeren min går sykepleierskolen og var med på en fødsel der hun som fødte takket nei til klyster (!), og hun hadde bæsja og hadde ikke syntes at det var noe særlig. Tror jeg kommer til å ville ha klyster uansett, bare sånn for sikkerhets skyld.... [;)]

Tror ikke jeg tenker så mye på å skjemmes av dette under fødselen jeg. Er det ikke helt naturlig da? Er vel ikke det man blir å huske på når det hele er over?[:)]

Er sant det storemagepus [:)]
Blir sånn når man går og venter tror jeg, at man begynner å tenke ALTFOR mye! [:D]

Ja skjønner hva du mener Kolibri 83. Begynner å tenke mer og mer jo nærmere termin man kommer tror jeg

Hadde tatt klyster var jeg deg. Det hadde jeg. Men til syvende og sist så tenker du antakeligvis ikke på hva som kommer ut hvor når du ligger der-så lenge ungen kommer ut [;)]

Lykke til med fødselen.

Jeg har født to barn uten å ha fått klyster...
Etter det jeg vet,så har det ikke kommet no under fødsel.
Men nå fikk jeg også gå på do,når jeg sa ifra!
Har også hørt flere som har fått klyster,og greid å bæsje under utpressinga.
Men skal ikke være uvanlig akkurat,om det kommer noe...[8|]

Back
Topp