Bæsjer skjeldnere..

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
Leah på fire uker i morgen har ikke bæsjer på tre dager.. Hun bæsjet ved hvert måltid de første tre ukene, men så ble det skjeldnere og skjeldnere. De to foregående nettene har hun hatt magesmerter, men det gikk over når hun prompet(natt til fredag og natt til lørdag). Jeg ammer og det står så utrolig mye rart på nettet, blir veldig usikker..

Jeg tror jeg ringer helsesøster på mandag om det ikke skjer noe, å snakke med fagfolk er fint ofte..

Sent from my iPhone using BV Forum

Lurt å høre med fagfolk.
Selv fikk jeg beskjed om at alt er normalt, fra flere ganger om dagen til en gang i uka...
At det går forstår jeg ikke, men :P

Lille hadde ikke avføring i går. Brukte 4 timer i morges på å hjelpe henne å få ut det som viste seg å være en litt tykk "propp". Vi gir mm og mme så da er en og annen forstoppelse desverre resultatet. Hun lå på rygg på lårene mine mens jeg masserte henne nederst i ryggen og beveget litt på hoftene. Det så jeg hun syns hjalp, så vi bare satt sånn lenge med pauser i andre stillinger når hun fikk nok. Tilslutt fikk hun til å presse ut den tykke proppen og vi var happy begge to

Vet mange bruker malt, vurderer å prøve det i mme.

Og ja, alt fra daglig til to uker er visst vanlig, men det er vel slik at det ikke bør avvike for mye for det individuelle barnet.

Storesøster her i huset hadde avføring hver tredje uke. Og det var også helt normalt. :) men du kjenner din baby best og ser/føler du at babyen har det ubehagelig så ville jeg oppsøkt lege/helsesøster.

Sent from my iPhone using BV Forum

ved fullamming er det normalt for morsmelk er så riktig sammensatt og lett fordøyelig at babyen kan nytte nesten alt i den.. ved mme blir det forstoppelse hvis det ikke kommer noe..

Som flere sier er alt normalt med morsmelk. Vår første bæsjet etter hvert annenhver uke, og det var helt ok da de
ikke kan bli forstoppet av morsmelk alene. Plages de er det ofte luft, du kan gjerne drikke fennikel te som vil hjelpe babyen med det :) funker som gull her! jenta vår bæsjer nå hver tredje-fjerde dag, men det virker som det bare blir lenger og lenger mellom, så blir ikke overrasket om det brått går to uker som det gjorde med storebror.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Back
Topp