bæsjer på natta

Buebe0708

Elsker forumet
flere netter på rad har vesla bæsjet på natta. må jo selvfølgelig skifte på henne og da våkner hun veldig. Gjør dette med dempet lys og nesten ikke prat. Det er veldig vanskelig å få henne roet :-(

Så lei at hun gjør det på natta! Sist natt var jeg oppe i to timer pga det. Begynner å tære på.

Noen ider på hva en kan gjøre med situasjonen? (hun har avføring på dagen også)
 
hadde en periode her også med bæsjing om natten, utrolig irriterende, men det gikk heldigvis over igjen av seg selv etter et par uker :)
 
Her er det motsatt problem, forstoppelse :p Men vi skulle vertfall prøve å ikke gi for mye banan/kokt gulrot for det stoppa litt opp og samla opp. Så kanskje du skal prøve å gi det? Så holder hun kanskje på det til neste morgen?? ;)
 
hun har gulrot i alle middager (to middagsmåltider hver dag) og banan i kveldsgrøten. Grøten er den fra nestle med mais og banan. Kanskje jeg skal begynne å blande inn banan selv, slik at det blir mere.

Har holdt på slik i 4 uker nå, noen få netter imellom uten. Oftest en bleie, noen 2-3... Holder hodet oppe ved å tenke at det går over, men NÅR er det store spørsmålet.

HS mener når vi ikke gir nattmat lenger, men samtidig så vil de ikke at vi kutter ut melka siden hun legger dårlig på seg og nekter all melk på dagen...
 
Du kan jo kanskje prøve en annen grøt? Det et barn tåler kan være dårlig for et annet.
Er jo verdt et forsøk hvertfall.
Hipp mild havregrøt er pop her hvertfall:)
 
skal prøve på det :) Håper hipp faller i smak nå, den gjorde ikke det da vi begynte for 4mnd siden. Ellers får vi prøve småfolk..

i kveld prøvde vi den god natt grøten fra nestle, får se på hvordan det blir.
 
Ja, det er nok mer fiber og hold i havre/hvetegrøter. Så en av de blanda med most banan er nok bra.
Vi lager masse fruktmoser selv som vi blander i grøtene, sånn at ho får både jern og c vit i samme måltid
Men det vil nok gå over av seg selv når fasen er over. Synes de er inne i en eller annen fase hele tiden jeg. Nekter å drikke noe særlig mme på dagene her også. Så det blir bare morsmelk om natta og litt før og etter jeg er på jobb.... Har prøvd flere merker, men ho er ikke noe særlig glad i mme
 
Det ble fortsatt to bleier i natt, men hun klarte å holde seg lenger før hun bæsjet. Ca to timer lenger. Er et skritt i riktig retning :)
 
to på en natt? Hehe ikke verst! Her hadde vi gladelig tatt to bleier på en natt!! Bare vi slipper å sette klyster igjen :p
 
God natt grøten får frøkna her og.

Frukt gjør jo at magen blir løs, men banan skal vel ha motsatt effekt?
 
Min gutt begynte plutselig å bæsje på natta, en uke etterpå kom 4 tenner samtidig :) kan være det?
 
Nei, måtte så klart sette klyster.. er det ikke det ene så er det det andre. Når det endelig går bra med en ting, så dukker det alltid opp noe nytt! Blir aldri kjedelig vertfall :p Håper på en bæsjefri natt hos dere!
 
Hun har de siste to nettene klart å vente med bæsjing til kl 5. Så da er det morgen kl 5 siden hun våkner av bleieskift og føler seg utsovet
 
Er det løs mage eller vanlig bæsjebleie? Oppkok av tørkede blåbær har vært vidunderkuren her :)

Det hjelper mot diare, som jeg nå har lært er hyppig avføring uansett konsistens.
 
Det er vanlig konsistens nå. Bæsjing på natta startet etter ei uke med diare...
 
Er det løs mage eller vanlig bæsjebleie? Oppkok av tørkede blåbær har vært vidunderkuren her :)

Det hjelper mot diare, som jeg nå har lært er hyppig avføring uansett konsistens.


Hvor får du tak i tørkede blåbær? eller tørker du dem selv og gir dem så et oppkok?
 
Back
Topp