Bæsjebleier...*advarsel, med bilde*hehe

Frk.Chicka

Forumet er livet
Hvor ofte i snitt bæsjer deres små?

Her har det vært ca 1 om dagen hele tiden, bortsett fra helt i begynnelsen da.
Da gikk det lett en uke i mellom hver gang!

Men nå...(detaljer) hehe....

Her er det fort mellom 8-12 bæsjebleier hver dag...
Det er ikke bæsj heller, men det er mer SLIM, tynt slim som er lysegrønt.. med masse slike "tråder" inni!
Det er ganske sterkt, for nå sier han ifra om der er bæsj, noe han aldri har gjort før.
Han bæsjer om natta og, noe han ikke har gjort!
Og i tillegg våkner han om natta nå, for mat osv... Kanskje det har en sammenheng.
Det begynte han med etter bæsjebleiene begynte.
Han som sover hele natta fra 19-08, våkner nå ca 23, 02, 05 og 07....
Slitsomt! Hehe!
Men er jo sikkert bare en periode da, men lurer på hva det kan skyldes!
Han er helt normal ellers, og ikke noe mere sur eller noe egentlig!

Noen flere enn meg/oss?


--------------------------------------------------
--------------------------------------------------

Har pratet med helsestasjonen nå!
Hun forstod liksom ikke helt hva det kunne være, og ble litt i villrede!
Etter mye snakk og informasjonsveksling så ville hunha lege til å se på ham!
Så fikk time på onsdag, da legen ikke var der før det!
Det kunne bare være ingenting liksom, men det hørtes også ut som om det kunne være en slags infeksjon!
Hun var veldig opptatt av at vi ikke hadde vært i nærheten av sjau og slikt, eller om vi hadde hatt endringer i kostholdet, men det har vi ikke!

Så da krysser mamma fingrene for at det er ingenting, og satser på det ikke er infeksjon!
Men nå får dere unnskylde meg jenter...
Jeg har en bæsjebleie og skifte!
Hehe!

----------------------------------------------------
----------------------------------------------------

tok ett bilde nå, det var uten de trådene da...
men har kun hatt slik "væske"avføring i en uke nå....

 
Her har vi en til to bæsjebleier om dagen. Jeg har hørt at hvis ungene får forlite næring kan bæsjen få en grønnaktig fargen. Men vet ikke om det er det som er i ditt tilfelle. Har egentlig ikke noe ordentilg svar til deg.
 
Ett ikke ordentlig svar er bedre enn ikke noe svar=)
HEhe!

Men siden du nevner det, så skal jeg faktisk ringe HS og høre jeg!
Det kan jo være noe mer da!

*oppdatering kommer*
 
Det jeg har hørt da, er at hvis de får grønn aktig bæsj når de får mm så er det ikke sikkert de får nok næring. Hvis de får mme da skàl bæsjen være grønn.

Sånn gutten din bæsjen høres veldig likt ut som da jeg ammet..Da var det omtr 8-10 bæsjebleier om dagen.
Nå gir jeg mme og grøt og nå bæsjer han kun 1-2 ganger om dagen..noen ganger kan det går opptil 2 dager.
 
Da krysser vi fingrene for at du får en skikkelgi forklaring på dette på onsdag. Håper at alt er som det skal.
 
greit å få sjekket ja.
håper det forsvinner fort da. hørtes ikke noe greit ut.
 
Ja, veldig greit og få sjekket!

Ble litt sånn her... når hun snakket om infeksjon, men er nok ingenting siden allmenntilstanden hans er helt fin=)
 
kærrigråd...fra kosovo, der sier dem at barnet har frysit når avf var grønn har ikke helt troa på den jeg .... jeg vet ikke hva det kan være. håper det ikke er en infeksjon da.her bæsjes det ca. 1-2 ganger pr dag.
 
Uffda, håper det ikke er noe, men det er jo greit å få sjekka det ut.
 
Nå som Sara får grøt bæsjer hun stort sett en gang om dagen. På bare mm bæsja hun kanskje en gang i uka
 
Så bæsj har Linnea hatt også.Men det er helt vanlig når de ikke får bare morsmelk lenger.
Linnea har fått smake litt grøt og litt sviskesaft disse dagene,så jeg tror det er mye derfor at bæsjen ser slik ut+ at hun er forkjølet så slimet kommer ut der istede for igjennom munnen...
Greit og få det sjekka da.men jeg tror nok ikke det er noe galt med veslegutten..
 
Frem til han var ca. 3 mnd bæsja Jonas 5-8 ganger i døgnet! Hehe.. Men han hadde ikke grønn avføring, da.. Helt vanlig "oransj" [8D]
 
Nå går det ofte et par uker mellom hver gang.. I skrivende stund er det faktisk snart 20 dager siden sist bæsjebleie, begynner nesten å bli litt bekymra.. [&:]
Når det først kommer noe så er det fyldige greier, hehe. Og bleia har ikke SJANS til å holde på alt... det blir lekkasje hver gang [;)] Kommer sikkert 1 liter bæsj.. Hehe
Ja, jeg vet, HERLIGE detaljer! [8D]
 
Krysser fingrene for at Even N ikke har infeksjon, iallefall! Som du sier, så lenge allmenntilstanden hans er fin så er det nok iallefall ikke noe farlig! Men han vokser jo noe helt sykt i lengden, den gutten din, så kanskje han rett og slett er kommet til det punktet at han trenger mer mat i tillegg til MM?
Han er jo like lang nå som andre babyer gjerne er når de er rundt 7-8 mnd.. (var han ikke 74 cm for en stund siden?). Og da har jo de fleste begynt med grøt.
 
kanskje han rett og slett er kommet til det punktet at han trenger mer mat i tillegg til MM?


Jeg nevnte dette for hs men det sa hun ikke hadde noe med saken og gjøre!
For var det jeg trodde da!
Hmm!

vi får se på onsdag!
 
    Det ligna litt på sånn bæsj Leah hadde da hun fikk for lite næring.
 
Slik kan Thea sin bæsj og se ut...Men hun bæsjer ikke sååå ofte da..
Men har hørt en del som snakker om mark da..at han kan ha de i baken..de kan man få gjennom mat o.l..da kan ongen få vondt i magen og i rompestomen, de kan klø ganske mye..tenkte bare på det siden du snakket om de "trådene" ..?! Håper du finner ut av de i alle fall :)
 
Her kommer det ca 1-2 bæsjebleier om dagen. Bæsjen er brun/grå etter vi begynte med grøt, og den lukter nesten verre enn når jeg gjør nr 2.. [8|][8|][8|]  Får E.N bare mm ? Har du spist noe annerledes ? Har du vært syk ?
 
Her er det alt fra ingen til 5 bæsjebleier om dagen- i dag har det vært 3 så langt. Kan ofte komme litt slim og sånn i avføringen hvis dei er tett/snåttete i nesen sa hs til meg[:)] lykke til håper det ikkje er en infeksjon- og at han bare vil plage deg litt[8D][:D]
 
i begynnelsen så bæsja markus minst 1 gang til dagen..
men nå kan det gå 1 uke mellom hver gang..
 
ORIGINAL: shiby

i begynnelsen så bæsja markus minst 1 gang til dagen..
men nå kan det gå 1 uke mellom hver gang..

 
Får ikke Markus bare MME?
Mener å ha hørt at de bør ha bæsjebleie minst en gang om dagen da?
 
Back
Topp