Bæsje-oppmuntring

lovelee

Glad i forumet
Juli13-jentene
... er det vi driver med hver dag her nå.
Frem til mandag forrige uke har lille H hatt en ordentlig bæsjebleie hver dag. Faktisk som regel i halvfem-tia, akkurat tidsnok for pappaen å rekke hjem til å ta den [8D][:D]. Ellers gjennom døgnet var det alltid litt bæsj i bleia, våte promper liksom.
Men etter vi var hos kiropraktor på mandagen var det slutt på de våte prompene, og det tok to dager før det kom en bæsjebleie. Jeg var ute på syklubbtreff og iflg pappaen var det bæsj utover hele badet.
Ny kiropraktortime på torsdagen, og etter det har vi ikke sett snurten av bæsj i bleiene hans! [8|][&:]. Det har nå gått 6 dager, og for hver dag som går blir prompene hans mer og mer illeluktende (men fortsatt tørre som bare det). Han virker litt mer urolig og har begynt gråte ifbm mye av prompingen igjen, stakkars lille.

Er det noen som har erfaring med å massere frem litt bæsjing? Hjelper det om jeg trykker i meg svisker e.l.? Noen andre som har gått fra fast daglig bæsj til plutselig ukentlig?

Her bæsjes det ca 1-2 ganger i uka. Om du bare ammer og ikke gir mme er det helt vanlig. Skikkelig stinkpromper her også før det blir bæsjing [&:] Begge mine har bæsjet ca 1q gang i uka og blitt urolige et par dager før det kommer, så har de blitt rolige noen dager igjen etterpå... Gikk fra bæsj mange ganger om dagen til 1 gang i uka bare sånn helt plutselig da de var ca 4 uker begge to [:)]

Bebisen får nok bare magevondt om du putter i deg masse svisker [;)] Men kan hjelpe å gi babyen litt fenikkelte (prompene blir enda verre med tanke på lukt da men). Å presse litt mot analåpningen eller massere rundt åpningen med en q-tips kan også hjelpe [:)]

Jeg gir mme, og har en maks to bæsjebleier om dagen..
men har du prøvd og dytte tempen litt oppi rompa hans??Det skal man vel helst ikke gjøre så ofte tror jeg, men hvis han har mageknip, så kan du hjelpe litt på vei med tempen..

Ellers har jeg ikke noen andre råd.. :)

jeg bare hang meg opp i profilbildet ditt jeg...nææmen såååå søtt. Er det en bæreSELE elelr sjal du har babyen din i??

ORIGINAL: mettemor!

Her bæsjes det ca 1-2 ganger i uka. Om du bare ammer og ikke gir mme er det helt vanlig. Skikkelig stinkpromper her også før det blir bæsjing [&:] Begge mine har bæsjet ca 1q gang i uka og blitt urolige et par dager før det kommer, så har de blitt rolige noen dager igjen etterpå... Gikk fra bæsj mange ganger om dagen til 1 gang i uka bare sånn helt plutselig da de var ca 4 uker begge to [:)]

Bebisen får nok bare magevondt om du putter i deg masse svisker [;)] Men kan hjelpe å gi babyen litt fenikkelte (prompene blir enda verre med tanke på lukt da men). Å presse litt mot analåpningen eller massere rundt åpningen med en q-tips kan også hjelpe [:)]

Takk for svar [:)]. Da styrer jeg unna sviskene, er ikke noen fan i utgangspunktet [:'(][:)]
Og det er ikke meg imot om han bare bæsjer på onsdager heretter, han får kun MM så jeg er ikke bekymra, men de stink-prompen var nyheter for meg, hittils har det bare lukta risgrøt av stompen hans [8D]

Får se om vi prøver å hjelpe frem litt utover ettermiddagen da. Ellers får det bare komme når han er klar, han er fortsatt myk og fin når man klemmer på tarmene hans sa kiropraktoren idag [:)]

ORIGINAL: line02

Jeg gir mme, og har en maks to bæsjebleier om dagen..
men har du prøvd og dytte tempen litt oppi rompa hans??Det skal man vel helst ikke gjøre så ofte tror jeg, men hvis han har mageknip, så kan du hjelpe litt på vei med tempen..

Ellers har jeg ikke noen andre råd.. :)

[:)]Har ikke prøvd, skulle igår kveld, men fant plutselig ikke termometeret [8|]. Han er jo ikke veldig plaget av knip sålangt, og roer seg på puppen, men hvis det blir værre så tror jeg at jeg tar sjansen på å prøve..

ORIGINAL: sas

jeg bare hang meg opp i profilbildet ditt jeg...nææmen såååå søtt. Er det en bæreSELE elelr sjal du har babyen din i??

Awww, takk [:)] Har han i en moby wrap (elastisk bæresjal) Og utenpå har vi kledd oss i en fleece-sak for å holde varmen. Ganske smart og lettvint løsning, men ekstremt usexy og potet-sekk-aktig, hehe [:D]

Back
Topp