Bæsj og sånn...

Peachykeen

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Nå er lille oppe i et halvt grøtmåltid om kvelden. Bør hun ikke bæsje hver dag snart? Har gitt sviskemos etter grøten og. Nå er det fire dager siden sist. Hun virker ikke særlig plaget da, men hvis det ligger å samler seg opp så er det ikke bra.

Jeg har hørt de skal bæsje hver dag, men med W kan det gå en dag uten at det kommer noe. Jeg har begynt og gi malt i grøten hver kveld og syntes det fungerer godt . Alle jeg har pratet med sier at det kan kan gå noen dager imellom bæsjebleiene uten at det er noen problem:-)

Så lenge hun ikke virker plaget gjør det ingenting om det går noen dager. Når det først kommer er det nok en diger eksplosjon.:p

* okt08 og jan13 <3 *

Når hun kun fikk mm kunne det gå opp til to uker. Håper virkelig ikke det samler seg opp en 2ukers ladning. Haha huff. :p

Smaker det noe av sånn malt? Er nok magen som holder lille (og resten av familien) våken om natta.. Hun har brukt å ha bæsjebleie 4-5 ganger om dagen og nå er det bare en gang....

Ei venninna av meg bruke ikkje å gi malt eller svisker, men når hun merker at avføringen er hard da tar hun ei ts malt i grøtenDette sies at Malt skal virke dagen etterpå. Har begynt og lage svisker selv nå. Koker en pakke me svisker og en pakke med aprikos og moser det med stavmikser, blir mye billigere:)

Malt i grøten gir en ekstra søt smak. Det smaker likt noe, men klarer ikke komme på hva :) det er sikkert nok å blande en tskje i det varme vannet til en porsjon grøt. Kjøper man ett glass varer det i månedsvis, så det er en god del billigere enn svisker :)

Jeg har aldri hørt at de skal bæsje daglig, mn heller at alt mer eller mindre er normalt. Dattera til ei venninne av meg gjorde i bleien annenhver uke.. Mini brukte å bæsje daglig, men nå har det vært opphold i to dager. Man begynner jo å tenke litt, mn jeg bekymrer meg ikke. Og vi er ikke begynt med grøt.

Trodde det var sånn at alt fra flere ganger daglig til en gang i mnd var normalt s lenge de bare får mm. Men når de begynner å få fast føde så skal de ha bæsjebleie daglig...

Trodde det var sånn at alt fra flere ganger daglig til en gang i mnd var normalt s lenge de bare får mm. Men når de begynner å få fast føde så skal de ha bæsjebleie daglig...
Det du sier er det jeg også har hørt, men W har alt fra hver dag til annenhver dag. Så bekymrer meg ikke:-) prøv litt malt i grøten:-)

Back
Topp