Bæsj, hvor ofte/sjeldent?

H.0812

Første møte med forumet
Hei. Vi begynte m fast føde fra mini ble 4mnd, og opplevde at det kunne gå 1-2 dager imellom før hun bæsjet. Men nå kan det plutselig gå opptil 1 uke før det kommer noe i det hele tatt. Hun får frukt-/grønnsaksmos som en måltid på dagen og grøt før leggetid. Gjennom dagen får hun mm.

Vi har prøvd sviskemos, pæremos og vann. Skal prøve aprikosmos imorgen

Masserer magen i klokkens retning.

Er det flere som opplever dette?
 
De bør ha avføring hver dag når de får noe annet enn mm har jeg forstått.

Det er ikke helt tilfelle her i gården heller... Men vi kjører på med sviske, hver dag til det kommer bæsj. Hun har hatt en lang periode med daglig bæsj, men plutselig kå er det gått tre dager ute. Da får hun ekstra sviske. I går kom det en liten klump - men da pleier det å komme en skikkelig diger bleie dagen etter. Så fortsetter vi med sviske til alle måltider (noen skjeer før eller etter grøt/middag).
 
Helsesøster hos oss sa det kan stoppe opp litt i overgangen til fast føde, men at det helst ikke skal gå mer enn 2 dager uten, og etter hvert bør det være hver dag.

Vi begynte sakte med ett måltid første måneden fra 4 mnd, og nå får hun 2-3 måltid om dagen. Her har det på det meste gått 2 dager uten, og det kun én gang.

Kanskje det hjelper å trappe ned på antall måltider/mengde en periode? ‍♀️
 
En periode fra rundt 3 mnd kunne det gå mellom en og to uker mellom hver avføring da vesla kun fikk mm. Nå er vi i gang med smaksprøver, men ingen skikkelige måltider enda, så det er varierende hvor ofte vi får en skikkelig bleie, men slett ikke hver dag. Satser på at det stabiliserer seg, for hun ser ikke ut til å ha noe ubehag.
 
Lillegutt bæsjet hver dag mens jeg fullammet, etter at vi begynte med smaksprøver og miniporsjoner med grøt har det gått opptil 6 dager uten avføring. Fikk beskjed av helsesykepleier at dette er helt normalt :)
 
Min bæsjer flerfoldige ganger om dagen. Har kanskje en bleie hver dag med bare tiss - ellers er det alltid bæsj. Så jeg synes jo det er litt "slitsomt", og skulle heller byttet flere tissebleier... Hun spiser mest pupp. Vil ikke ha grøt - tror ikke hun skjønner hvordan hun skal spise det. Men får litt andre smaksprøver da, men bare en om dagen egentlig. Og da er det bare smaking - ikke så mye spising egentlig.
 
Back
Topp