Bæsj/bryst/trilletur

Havfruen_87

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Hi ladies ❤

Har en del spm, så tar alt sammen opp her:

- Lillemor som er 2 dager gammel har bæsjet 6 ganger ila 1 dag. Skal en baby bæsje så mye? :o Husker det liksom ikke fra sist

- Hun har hengt konstant på puppen min det første døgnet som resulterte i såre brystvorter (helt ytterst på tuppene). Smører med purelan og lufttørker etter amming, så det hjelper litt. Har dere noen flere råd rundt det?

- Det et +10 ute og strålende sol. Ville dere gått en trilletur allerede nå hvis formen hadde vært fin? Har sååå lyst

Babyer bæsjer vel litt ulikt, noen har mange bleier om dagen, andre kan det gå dager mellom... :)

Jeg har også slitt litt med såre brystvorter og synes bepanthen fungerte mye bedre enn den klissete purelansalva, men det er sikkert smak og behag :) de har også noen kompresser på apoteket. Jeg likte de veldig godt :)

Jeg ser ikke problemet med å ta en trilletur så tidlig så lenge dere kler godt på og er forsiktig med trekken :)

Babyer bæsjer vel litt ulikt, noen har mange bleier om dagen, andre kan det gå dager mellom... :)

Jeg har også slitt litt med såre brystvorter og synes bepanthen fungerte mye bedre enn den klissete purelansalva, men det er sikkert smak og behag :) de har også noen kompresser på apoteket. Jeg likte de veldig godt :)

Jeg ser ikke problemet med å ta en trilletur så tidlig så lenge dere kler godt på og er forsiktig med trekken :)

Hvilke kompresser er det snakk om? Skal man bruke dem før/under/etter?
Har du prøvd ammeskjold?

Vi har mellom 10-15 bæsjebleier om dagen, helt normalt!

På barselhotellet første gang jeg var der ble vi faktisk anbefalt å komme oss ut å trille. Kos deg med at formen er god.

Når du ammer, pass på at babyen er godt inntil kroppen din. Ellers har du fått råd over. Bruk snora og få hjelp hver gang du legger til;-)

Vi fikk beskjed om at det var helt vanlig at baby bæsjer hver gang de spiser. Og når de skal spise ca hver tredje time blir det jo 12 ganger i døgnet +/-

Hvilke kompresser er det snakk om? Skal man bruke dem før/under/etter?
Har du prøvd ammeskjold?

Samme som de det var linket til :) jeg hadde de på mellom ammingene... Syntes de var veldig gode :)

Har prøvd ammeskjoll også og syntes også det fungerte bra når det sto på som verst. De var ikke så fornøyde med det på sykehuset, men jeg synes han sugde like bra med de og jeg greide å fortsette å amme :) jeg tenker du kan prøve og bruke de en gang i blant til den verste sårheten har gitt seg... Så lenge du er sikker på at det ikke er feil tak eller sugeteknikk som gjør at du blir sår?

Gode råd ovenfor:)
Når det gjelder tur; kjør på! Begge mine var ute i vogna på tur så fort vi kom hjem fra sykehuset! Ikke noe problem og så deilig med luft både for deg/ dere og babyen:)

Takk for tipsene alle sammen.

-Da er kompressene kjøpt inn og skal testes ut.

Skal da ikke bruke ammeskjold før helsesøsteren kommer på besøk og får kontrollert ammeteknikken. De på sykehuset har ikke sagt noe på det i hvert fall, og jeg føler selv at teknikken sitter fra forrige gang. Men uansett greit å få tilbakemelding/tips rundt det.

- Babyen min får bæsje i vei da :D

- Gleder meg til å komme ut av huset med gullet i vogna i strålende vær ❤️

Hi ladies ❤

Har en del spm, så tar alt sammen opp her:

- Lillemor som er 2 dager gammel har bæsjet 6 ganger ila 1 dag. Skal en baby bæsje så mye? :o Husker det liksom ikke fra sist

- Hun har hengt konstant på puppen min det første døgnet som resulterte i såre brystvorter (helt ytterst på tuppene). Smører med purelan og lufttørker etter amming, så det hjelper litt. Har dere noen flere råd rundt det?

- Det et +10 ute og strålende sol. Ville dere gått en trilletur allerede nå hvis formen hadde vært fin? Har sååå lyst
1: Mi bæsjer typ 10-15 ganger ila døgnet :P enda jeg lar henne ligge ganske lenge for hver gang hun bæsjer fordi det alltid kommer mer...

2: lufttørking og purelan er vel det som funker, i tillegg til å ta tiden til hjelp.. Men er iallefall helt normalt☺

3: trill vei hvis du orker, bare ta det rolig☺☺

Kos deg masse ❤

Kjøp ammeinnlegg på ammehjelpen.no. De har et "gitter" slik at puppen lufttørker inni bh. Mine bryster ble bra på en dag, og de var skikkelig ille. Jeg blødde og hadde store åpne sår.
Skal teste de ut for merker at de engangsinnleggene som jeg bruker klistrer seg fast til "skorpa" og er vonde å fjerne :D
Derfor går stort sett med puppene ute :D

Back
Topp