Bærum sykehus

¤BabySunshine¤

Flørter med forumet
Hei :)

Er det noen her som har født på Bærum Sykehus før og har erfaringer å dele? Står mellom Drammen og Bærum og klarer ikke helt bestemme meg..

JEg har ikke, men venninnen min fødte barn nr 2 i Bærum. Hun var veldig fornøyd og syntes det var godt at det ikke var så stor avdeling, som Ullevål der hun fikk nr 1.

jeg fødte min første der. Var generelt veldig fornøyd, de la meg inn, selvom de visste det ville trekke i tid (hadde 3 cm åpning) Ble veldig godt tatt vare på...

Men så ble barnet mitt veldig syk, og måtte hastekjøres til riksen. og da mistet jeg all respekt på avdelingen, dårlig oppfølging, dårlig kommunikasjon.... 

Men de 14 timene jeg lå der, var helt topp! Synd de ikke har barneavdelig,

Ja det er det jeg er mest bekymret for, at de ikke har barneavdeling om det skulle skje noe. På den annen side har de lystgass som jeg var så utrolig avhengig av sist gang, og ikke tror jeg kan klare meg uten...

er det ikke lystgass på drammen?? hehe, trodde alle hadde det?

bare pga barneavdelingen nesten så velger jeg vekk asker&bærum denne gangen...

Nei de har ikke hatt lystgass i Drammen på mange år. Og i Oslo har de færreste det nå tror jeg. Er visst noe med at det er for dårlig ventilasjon så jordmødrene får i seg gassen.. Skikkelig kjipt!!

Mamma sitt gull skrev:
Hvis valget står mellom Drammen og Bærum hadde jeg valgt Drammen. Der har de nyfødt intensiv, og det syntes faktisk jeg har betydning. Fødte i Drammen sist og har bare positivt å si om dem. Vi fikk kjempegod behandling både medisinsk og på generelt grunnlag :-) Bærum derimot holder jeg meg langt unna. Har hatt litt m dem og gjøre og kommer aldri til å ønske å føde der. Men det er min subjektive oppfatning og opplevelse. Vet om flere som har hatt ukompliserte fødsler som er fornøyd, men vet at mange ikke har vært fornøyd med barselavd i Bærum.

Ja det gjør det jo litt vanskelig å velge Bærum, også har jeg jo mye kortere vei til drammen.. ca 5 min i bil.. Hadde håpet å slippe epidural denne gangen og prøve med bare lystgass (lett å si nå :p), men de er sikkert flinke med andre typer smertelingdring i Drammen ettersom de ikke har lystgass. Har jo ikke prøvd noe annet. F.eks akupunktur og badekar..

Back
Topp