bærum sykehus

stineliten

Glad i forumet
til dere som skal føde på bærum.. hva syns dere om den nye ordningen??? (at man får reise hjem allerede 12timer etter fødsel om alt er ok) vil dere benytte dere av tilbudet? håper på svar[:)]

jøss, er det ny ordning, den har jeg ikke hørt om. Jeg kommer nok til å se det an, med tanke på hvilket rom jeg får og om jeg får til ammingen. Jeg kommer nok til å bli værende til lege sjekken er over og jeg føler meg trygg til å dra hjem. KOS

tenker også på det med rom.. ikke noe særlig å ligge på proppa rom.. april er jo den mnd med flest fødte barn, søsteren min måtte ligge på ganger, det er ikke noe hyggelig med liten baby.....
man får hjemmehjelp i 7 dager og man er nødt til å ha en hos seg hjemme hele tiden i en uke.
tenker at man slapper av bedre hjemme?? hjelp dette er ikke lett....[:D][:D][:D]

er det lege el jormor som har fortalt deg om denne ordningen eller står det noen sted? Bare vært artig å lese om den. Vet du noe mer? Hva mener du med hjemmehjelp egentlig? hvem er denne hjelpen?[:D]

jeg fikk vite det av hun som tok ultralyd, og det har gått omigjen mange ganger på tv budstikka. regner med at det er barnepleiere eller noe liknende fra sykehuset som kommer hjem til deg. kommer sikkert en gang om dagen, skjønte det på reportasjen på tv at det var for å spare penger..

var du på ul på bærum? fikk også et skriv tror jeg, skal sjekke det opp.
tenker at det er deilig å kommet ildlig hjem, men det er også litt skummelt, men de hadde vel ikke gjort det om det ikke var trygt??

har skrivet her. det er jordmor som kommer hjem til deg dagen etter fødsel. deretter kommer barnepleier eller jordmor hjem til deg etter behov. 3dag etter fødsel får man time på barselpoliklinikken for å ta føllingsprøve, veie barnet og evt, gulsott-sjekk... prosjektet heter hjem-naturligvis, startet november 2005. det står at om du syns dette kunne vært et aktuelt tilbud, men har spm kan du ringe barselposten på hverdager mellom 1400-1500 på tlf:67809475 eller snakke med jordmor under journalskrivningen i uke 36.

håper dette var opplysende nok. puh. hehe[:D]

Jeg fikk ikke vite noe om dette da jeg var på ultralyd. Tror jeg føler for å være der et par dager. Er nok litt usikker på alt i og med at det er førstemann. Vi har termin i slutten av mars, og har tenkt å søke om familierom hvis alt går som det skal.

var du på ul på bærum?? fikk med eget skriv og alt jeg.. var der i midten av november. så rart du ikke har fått vite det..
[8|]

takk Stineliten. Jeg var på ul 18 nov på Bærum og fikk IKKE noe info om dette. Kanskje jeg ringer å hører litt om det. takk uansett. klem

syns det er superrart... var på ul 15nov og fikk skriv og det hele. men men, du får ringe å høre. tenkte å snakke mer om det på journalskrivingen..[;)]

Fikk ikke noe skriv om det jeg heller når jeg var der på ul. Men jeg får vel vite mer om det på innskriving om en måned. Tror nok uansett jeg velger å bli der et par dager... Men takk for at du holder oss oppdatert!

Smil...

Back
Topp