Bæring...

L24

Glad i forumet
Hei!
Jeg jobbe i barnehage og da med mange små barn. Det blir mye løfting og bæring merker det godt på ryggen allerede. Kan ikke si i fra på jobben hvorfor jeg ikke bør løfte så tungt he he. Er det noen her som har det slik? Vil ikke plage andre med at jeg er gravid osv... Er det farlig for meg og eller barnet at jeg fortsetter å løfte/bære?
Noen som vet?

Du får prøve så godt du kan å la de eldste barna få klatre opp og ned selv (stå klar til å taimot om de skulle falle, da såklart)
Har dere sånn stige opp til stellebordet? (der VI måtte løfte mest, på den avdelingen JEG var[;)]) eller en tripp-trapp-krakk eller lignende?

Prøv å løfte og bære minst mulig, det lærte jeg når jeg jobba i barnehage selv om ingen på min avdeling var gravide. Vi fikk beskjed om å unngå å skade rygg og sånn, da, vettu, for sykemeldinger var det nok av [8D]

Ellers ville jeg nok sagt ifra så snart du tør.. er bare en uke til du er ferdig med første trimester nå, da[;)]

Lykke til, og kos deg! [:D]

De som jobber i barnehage har vel taushetsplikt overfor de ansatte også eller?
Jeg hadde villet sagt ifra tidlig, både for alt det tunge arbeidet man ikke bør gjøre,
og at viss det skulle skje noe galt, så ville de andre forstå viss man var lei meg osv.
For all del, ikke at jeg tror noe vil skje!!! Lykke til[:)]

Back
Topp