Bæring

Happymama

Elsker forumet
*Aprilbaby 2018*
Jeg tenker å bære mer denne gang, siden jeg har en liten fra før. Men jeg er seriøst helt grønn på bæring[emoji32]
Prøvde sjal sist, men synes det ble veldig mye knytting her og der? Er Caboo bedre?

Noen bæremammaer som vil komme med input til en nybegynner? [emoji85]

Jeg er veldig glad i elastisk sjal når de er små, vurderer å kjøpe et som er tynt og svalt fra USA nå [emoji4] elastisk sjal synes jeg er veldig greit da du knyter det på deg fordi har babyen i [emoji4][emoji1303]

Ellers blir det nok en god sele eller meh dai med sjalstropper [emoji4]

Ikke veldig erfaren her siden frøkna ikke vil være i sjal, men jeg tenkte jeg skulle prøve ringslynge denne gangen. Veldig enkelt å ta av og på om det er for småturer osv. Om jeg skal bære over tid kommer jeg til å bruke elastisk sjal i starten ihvertfall.
Men om du syns det er kronglete med knytingen, vil jeg tro at Caboo er bedre. Uten at jeg har prøvd det selv

Prøvde caboo sist, men baby ville ikke. Syns likevel det var mer praktisk enn elastisk sjal, så denne ganga har jeg tenkt å se om jeg kan få låne en og prøve for å se om det er vits. Har lyst på ei ringslynge også. Har Ergobaby og den vet jeg blir mye brukt, sist ble den brukt til å frakte treåring rundt på severdigheter på Island :)

Vi kom sent i gang med bæringen på frøkna vi har.. Kjøpte elastisk når hun var 10 uker gammel, og brukte det en stund... Siden har vi brukt vevd sjal - og er en øvelses ting.. Jeg er kjempe fornøyd med vevd og kommer til å bruke det masse med begge jentene fremover [emoji4].

Caboo er ett godt alternativ [emoji4]. Men den er (i lik linje med elastisk) ikke veldig behagelig etter at babyen bikker 7-8 kg.

Dette med bæring er vel like så mye en vane/øve sak for å finne ut hva som passer deg best og evt svakheter i rygg/skuldre som må ivaretaes varierer fra person til person- så ta gjerne en dialog med fysio om du har noen plager som bør hensyntaes :)

Back
Topp