Bæring

Hun er snart 3 uker og skal henge på meg hele tiden..hadde en babybjørn før men hørte disse ikke var så gode?

Okei :)
Babybjørn er ikke ergonomisk både pga for smalt sete og stivt ryggpanel som ikke lar baby få den naturlige c-kurven på ryggen. Den kan gi mye belastning til både barn og bærer, jeg klarte ikke å bære med babybjørn ihvertfall.

Men om ungen er så liten, så har jeg hørt at elastisk sjal er fantastisk. Cabooclose feks er et ferdigknytt sjal og desidert det enkleste du kan bruke :)
https://mammanminogmeg.no/produkter...eselebaeresjal-oekologisk-bomull-indigo-marl/
Vet at dert er noen til salgs på kjøp og salg gruppa til vesentlig billigere sum, så anbefaler deg å dra inn dit å se om du vil kjøpe noe fremfor å kjøpe nytt.
Lite hint, vevde sjal, ikke elastisk, som mange begynner å bruke etter det elastiske ikke lenger strekker til(blir å sige etter 6-9 kilo) er definitivt best å kjøpe brukt da de mykes opp ved bruk, greit å ha noen som har gjort oppmykningsjobben for deg ;)

Kjøp gjerne brukt:)

Til nyfødt anbefaler jeg elastisk sjal. Jeg brukte det fram til 6 mnd.

Men hadde en bæresele under vogna for da hun ikke ville ligge der mer. Synes det var tungvint med sjal ute fordi endene subbet ned i bakken når jeg knøt det på. Hadde beco butterfly som jeg var veldig fornøyd med. Egen lomme til nyfødte så trengte ikke noe ekstra innlegg. Men syntes hun satt best i sjal når hun var så lita. Kan brukes på ryggen også til 4 år. Kjempekjekt å ha med på tur hvis det plutselig blir litt langt og har brukt på flyplassen med begge to, når de var 1 år (på magen) og 3 år (på ryggen). De sitter i en egen lomme så lett å få på alene. Men det er ikke den billigste da.

Elastisk sjal er fantastisk til nyfødde, fram til dei blir 7-8-9 kg!

Bæreseler generelt er for stivt for en liten rygg så jeg vil anbefale et sjal, en caboo eller en ringslynge.

Mange har stor nytte av å delta på bæretreff før de kjøper eget.
Da kan man få se hva andre har av ulikt bæretøy og få råd av erfarne bærere. :)

Her vises korrekt bærestilling i forhold til alder

9014dd825d0273257ad93e2ba9372094
e2046f392e4a1729ef992d1adb6cf975

Bæreseler generelt er for stivt for en liten rygg så jeg vil anbefale et sjal, en caboo eller en ringslynge.

Mange har stor nytte av å delta på bæretreff før de kjøper eget.
Da kan man få se hva andre har av ulikt bæretøy og få råd av erfarne bærere. :)

Her vises korrekt bærestilling i forhold til alder

9014dd825d0273257ad93e2ba9372094
e2046f392e4a1729ef992d1adb6cf975
Jeg var nettop på utkikk etter det bildet :D takk!

Back
Topp