Bæring

Knopp

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Mange rundt meg som hele tiden sier: "nei, du skal jo ikke bære så mye så jeg kan ta den". Blir derfor litt skeptisk til hva vi egentlig kan bære. Er det noen som har noe godt svar på dette? Skal begynne å ordne barnerommet og skal derfor bære ut den gamle gjestesenga. Er dette for tungt? Hva er egentlig greia med at gravide ikke skal bære så tungt, og hva er for tungt?

Noe henger igjen fra gammelt av, men som min jordmor sa: lytt til kroppen, så lenge man ikke opplever smerte eller ubehag skal man oppføre seg som normalt også i svangerskapet ;)

Min svigerinne fikk beskjed om å ikke løfte mer enn 10 kg... Jeg løfter det jeg klarer, får veldig til kynnere av og til så nå prøver jeg å løfte så lite som mulig, tenker at det kommer an på person og fysikk/kropp jeg? :)

Jeg løfter og bærer kasser på jobb. Går helt greit for min del iallefall kjennr det godt og fort om det blir for tungt.

Min svigerinne fikk beskjed om å ikke løfte mer enn 10 kg... Jeg løfter det jeg klarer, får veldig til kynnere av og til så nå prøver jeg å løfte så lite som mulig, tenker at det kommer an på person og fysikk/kropp jeg? :)
10 kg har jeg også hørt! D var ikke til meg da, men en kollega hadde fått beskjed om dette i forhold til trening å sånn... Jeg tenker som resten her jeg også, jeg gjør d som føles greit for meg! :)

Har samme problemet her da jeg heller ikke sjønner det.. Alle rundt meg skal bære alt for meg og de blir sinte om jeg prøver å nekte dem. Eneste jeg merker jeg ikke klarer er sånne tunge esker vi har på jobb, og litt slitsomt i lengden med å bære 5L dunker, men det går jo.. Synes dette er merkelig jeg :p

Tenker kroppen din sier i fra hvis du ikke skal bære:) Men ta den som ekstra omtanke fra de som vil bære for deg! De mener det bare godt! (Og husk at du skal bære rundt på et barn det neste året etter graviditeten, så kanskje det ikke gjør så mye å slippe lettere unna noen måneder nå)

Selv bærer jeg minst mulig i dette svangerskapet. Jeg var dårlig trent i utgangspunktet, og jeg klarer ikke å løfte riktig hvis det er litt tyngde. Da kjenner jeg det i rygg og bekken med en gang!

Jeg løfter det kroppen min lar meg løfte :) trente mye før graviditeten også. nå tar jeg ekstra hensyn pga tidlige kynnere og skikkelig bekkenløsning.

Jeg har også hørt at man ikke skal bære ting som er tyngre enn 10 kg. Men jeg har en 13 mnd gammel gutt hjemme (som veier 11 kg), og det er faktisk vanskelig å ikke bære han :( han vil BARE ha mamma noen ganger, pluss noen dager trenger han ekstra trøst og bæring pga sykdom, tenner osv. Jeg merker det veldig i korsryggen og får ofte kynnere. Blir nok ikke bedre når magen blir større :P

Her har vi nettopp flytta, og jeg måtte pent sitte å se på at gutta bar esker og møbler. Jeg tok mye av ansvaret for ned/oppakking, så føler at jeg har gjort en jobb selv med litt andre oppgaver enn før :-)

Mange kommenterer det når jeg løfter/ bærer treåringen på 18kg. Men for meg går det veldig fint til tross for bekkenløsning. Jeg har jo båret på han fra han veide 0 til nå 18 kg. Kroppen min er vant til det, og har jo blitt sterkere med at han har vokst :)

Jeg har også hørt at man ikke skal bære ting som er tyngre enn 10 kg. Men jeg har en 13 mnd gammel gutt hjemme (som veier 11 kg), og det er faktisk vanskelig å ikke bære han :( han vil BARE ha mamma noen ganger, pluss noen dager trenger han ekstra trøst og bæring pga sykdom, tenner osv. Jeg merker det veldig i korsryggen og får ofte kynnere. Blir nok ikke bedre når magen blir større :P
Gutten din er du jo vandt med å bære på, og som du skriver er det ikke til å unngå, så tror det skal gå bra :-) Bærer selv min på 18mnd og 10kg, men prøver å begrense det, hvis det ikke er nødvendig å løfte han opp sitter eg meg heller ned på gulvet med han :-)

Gutten din er du jo vandt med å bære på, og som du skriver er det ikke til å unngå, så tror det skal gå bra :-) Bærer selv min på 18mnd og 10kg, men prøver å begrense det, hvis det ikke er nødvendig å løfte han opp sitter eg meg heller ned på gulvet med han :-)

Man har jo sin egen teknikk på å bære disse ungene også :P de smelter liksom i ett med kroppen, men sine bein og armer rundt kroppen din, hehe. Er ikke det samme som å bære tunge kasser eller poser :D men jeg prøver å begrense det som du også gjør ;) Men blir det verre, så må vi nok finne på en annen løsning. Håper kroppen min takler dette.. Han er jo fortsatt lille babyen min ❤️:)

Man har jo sin egen teknikk på å bære disse ungene også :P de smelter liksom i ett med kroppen, men sine bein og armer rundt kroppen din, hehe. Er ikke det samme som å bære tunge kasser eller poser :D men jeg prøver å begrense det som du også gjør ;) Men blir det verre, så må vi nok finne på en annen løsning. Håper kroppen min takler dette.. Han er jo fortsatt lille babyen min ❤️:)
Ja, ikke enkelt når de enda er så små og trenger å bli bært på :-) Det løser seg vell etterhvert :-)

Er du vant til å løfte tungt fra før kan du fortsatt det så lenge det ikke gir ubehag. Er jo enkelte som driver styrkeløft selv om de er gravide, for de er vant fra før :)

Kommer veldig an på hva man er vant til. Man bør vel ikke kjøre på med tunge løft som kroppen ikke er vant med, men lytt til kroppen. Skal ikke være skadelig for fosteret å bære litt innimellom, og det går nok helt fint å bære ut en seng :)

Har selv løftet på diverse ting, og senest i stad en 25 kg sekk med mørtel. Og jeg løfter jo på dattera mi hver dag og uten at det er noe problem :)

Back
Topp