Bæring

KAYN

Februar14 <3
Februar 2014 - Skjult forum
Går her på gulvet å bærer på min datter. Ser bort på bæreselen og begynner å fundere.

De sier at man ikke skal bære barnet med ansiktet vendt frem før ca 6mnds alder i bæreselen.

Jeg bærer jenta vendt frem slik at hun kan se utover når hun er urolig. Har da ene hånden over magen og andre hånden mellom beina.

Men hva er forskjellen på om babyen sitter vendt frem i bæresele VS bæres med ansiktet vendt frem med hender?

Er det da "feil" av meg å bære henne vendt frem når hun kun er i hendene mine før 6mnd og?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nei! Fysio anbefalte oss å rulle han av stellebord o.l.slik at vi ender opp med grepet du beskriver. Dette hjelper dem å utvikle motorikken. Ang. bæreselen vet jeg ikke. Kan være selskapet som idiotsikrer seg :p

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Er vel for at de kan bli overstimulert man ikke skal bære fremover? Bærer mini frem i hendene hele tiden, men det er jo ikke lenge i slengen da. Vet ikke om det er noen ergonomisk grunn til å ikke vende fremover i selen før 6 mnd?

Februar-14 mamma <3

Det er pga overstimulering og sittestilling som gjør at de ikke anbefaler fremovervendt bæring i sele. Men det er jo forskjell på en stund hjemme og på og bære fremovervendt i sele blandt masse folk/utendørs over lengre tid.

Kan jeg da ha henne fremover vendt i bæresele mens jeg feks lager middag?
Alle mine barn har elsket å sittet fremover men de sitter ikke lenge om gangen, siden man blir jo dønn sliten i henda. :p

De kan sitte fremover, bare ikke så lenge om gangen. Som nevnt over så er det pga overstimulering -masse inntrykk og nye ting å se når de sitter fremover.. De ser jo ting om de sitter andre vegen også, men da har de mulighet til å "gjemme" ansiktet når det blir for mye. Er også stor forskjell om det er hjemme eller inne på et kjøpesenter..Fikk info av fysio på helsestasjonen ang akkuratt dette ;)

Så mao du kan fint ha henne fremover mens du lager f.eks middag :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

De kan sitte fremover, bare ikke så lenge om gangen. Som nevnt over så er det pga overstimulering -masse inntrykk og nye ting å se når de sitter fremover.. De ser jo ting om de sitter andre vegen også, men da har de mulighet til å "gjemme" ansiktet når det blir for mye. Er også stor forskjell om det er hjemme eller inne på et kjøpesenter..Fikk info av fysio på helsestasjonen ang akkuratt dette ;)

Så mao du kan fint ha henne fremover mens du lager f.eks middag :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Aahaa.. tuusen takk for svar!! :D

Det er forskjell på å gå hjemme og å gå ute slik. De blir veldig slitne av alle inntrykkene og flere ting de ser ute (fremmede folk og ansikter som går forbi og nye ukjente ting og steder). Derfor er det bra å skjerme de og gi de trygghet med å ha de vendt inn mot deg. Hjemme er det nok ikke noe problem. De kjenner seg igjen, det er kjente lukter og lyder og kjente ansikt rundt seg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp