Bæring

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Jeg bare lurer, bærer dere tungt? Er det ikke noe med hvor mange kg det er anbefalt? Jeg bærer fortsatt på datteren min, hun er 18kg. Er dette farlig?

Jeg bærer også mine barn innimellom. 5 åringen veier 18kg og 7 åringen 20 kg.
Jeg bærer dem ikke for moro skyld, bare når jeg føler det er nødvendig, men de er tross alt barna våre de også, så litt kos må de få.

Jeg har hørt man skal være veldig forsiktig med bæring hvis man er disponert for å miste, men at det ikke er like farlig å bære hvis man ikke er disponert for å miste, og det ikke gjør vondt å bære. Det er stor forskjell på å bære et barn på 18kg (som hjelper til selv) og å bære 18kg i "dødvekt" :)

Bærer min på 1 år,litt på dem andre to,men veldig lite. Mannen er flink til å bære dem om det er nødvendig når han er hjemme eller vi er ute på noe...

Bærer mindre enn vanlig,fordi jeg veldig ofte får vondt bekken ut dagen om jeg gjør et tungt løft... Så prøver å unngå det...

Har hørt at man kan bære så mye som man er vant til å bære. Ikke øke mengden liksom :)

Sier de ikke 10 kg da? Som max bærevekt..

Men jeg bærer fremdeles på sønnen min (snart 2 år) og han er vel 12 kg eller noe nå.. Men han er mitt barn, og ingen kan nekte meg å bære på han!

Jeg har hørt så mye forskjellig om denne bæringen, derfor jeg lurer :)

Da jeg var gravid med minsta så bar jeg en del på eldstejenta. Gikk fint det. :)
Men nå er jeg mer forsiktid med å bære for tungt.
Kjenner det river og sliter litt ekstra i livmora når jeg har anstrengt meg litt mer med å f.eks bære tungt. Selv om det bare er for et kort stykke.

Jeg prøver å begrense meg litt, tar ikke de tyngste løftene på jobb, og mannen har fått ansvaret for å ta opp jentungen på do om kvelden/natten (hun veier over 20 kg). Dette vil nok etterhvert begrense seg selv ytterligere når magen vokser og blir i veien, og hvis det blir vondt i rygg og bekken.

Jeg jobbet på butikk når jeg gikk gravid med førstemann og bærte ganske tungt til langt uti svangerskapet på varer. Tror nesten du bare må føle deg frem litt selv;) bærer min sønn nå på 15 kg og det går fint:) men alt med måte som det heter:)

Bærer mye på sønnen på 20 mnd, han veier 15 kg. Er bare nødvendig noen ganger.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Back
Topp