Bæring og byssing.

Blomsterkopp1

Blir kjent med forumet
Frøkna her nekter å ligge alene, hun må bæres og bysses for å sove, hvis jeg prøver å legge henne ned våkner hun umiddelbart å begynner å gråte. Hun hater bæresjal og vogna. Skal bare bæres og bysses. Er det normalt? Hun er forøvrig 3 uker gammel.

Hvis hun mates i søvn, får jeg lakt henne ned 50% av tiden.

Høres ut som min lille, hun er 6 uker nå.
Har bare funnet meg i at det blir slik i de første 3 mnd før det blir bedre. Leser mange plasser at "toppen" er ved 6-8 uker.
Her har baby begynt å godta bæresjal av og til, men det er fortsatt dager jeg så vidt rekker å spise eller tisse før far kommer hjem fra jobb..
Fortstoppet er jeg også da jeg nærmest må drite på kommando, haha.

Med andre ord, veldig normalt!

Jeg blir litt usikker på om man skal pushe baby og bare tvinge dem til å bli vant til å ligge i vogn? Eller om man skal stenge seg inne å vente til de blir mer villig?
Tenker hvis vi hadde hatt bhg barn så har jo baby måtte blitt med uansett om den hadde likt det eller ikke?

Bæresjal hadde jo hjulpet deg veldig i hverdagen da, både avlastet skuldrene og gitt deg litt frie hender. Gå på tur kan man også :)
Det er ikke alle babyer som instinktivt elsker bæretøy med en gang de settes i bæretøyet. Her er en fin artikkel om problemet og hvordan det kan løses :)
https://baerehjelpen.wordpress.com/2017/06/15/nar-baby-grater-i-baeretoyet/

Det er bare å prøve, men de fleste babyer trenger bare den nærheten de trenger, også vil de sove i vogn eller for seg selv når de er klare for det. Ikke noe man kan gjøre galt i denne perioden, utenom å gi den nærheten babyen krever. Babyer er ulike, noen kan sove for seg selv helt fint i starten, mens andre trenger litt mer støtte. Det blir bedre <3

:hungover::shy:
Høres ut som min lille, hun er 6 uker nå.
Har bare funnet meg i at det blir slik i de første 3 mnd før det blir bedre. Leser mange plasser at "toppen" er ved 6-8 uker.
Her har baby begynt å godta bæresjal av og til, men det er fortsatt dager jeg så vidt rekker å spise eller tisse før far kommer hjem fra jobb..
Fortstoppet er jeg også da jeg nærmest må drite på kommando, haha.

Med andre ord, veldig normalt!

Jeg blir litt usikker på om man skal pushe baby og bare tvinge dem til å bli vant til å ligge i vogn? Eller om man skal stenge seg inne å vente til de blir mer villig?
Tenker hvis vi hadde hatt bhg barn så har jo baby måtte blitt med uansett om den hadde likt det eller ikke?

Haha, drite på komando, kjenner meg igjen!!

Godt å vite det er flere i samme båt, hadde begynt å bli bekymra det var noe «feil» med baby. Alle veninnene mine med barn får det til å høres ut som alt er så rosenrødt...

Det med vogna lurer jeg og på, skal vi bare tvinge baby til å ligge i den selv om hun hyyyler? :hungover:

Bæresjal hadde jo hjulpet deg veldig i hverdagen da, både avlastet skuldrene og gitt deg litt frie hender. Gå på tur kan man også :)
Det er ikke alle babyer som instinktivt elsker bæretøy med en gang de settes i bæretøyet. Her er en fin artikkel om problemet og hvordan det kan løses :)
https://baerehjelpen.wordpress.com/2017/06/15/nar-baby-grater-i-baeretoyet/

Det er bare å prøve, men de fleste babyer trenger bare den nærheten de trenger, også vil de sove i vogn eller for seg selv når de er klare for det. Ikke noe man kan gjøre galt i denne perioden, utenom å gi den nærheten babyen krever. Babyer er ulike, noen kan sove for seg selv helt fint i starten, mens andre trenger litt mer støtte. Det blir bedre <3

Tusen takk for betryggende ord :Heartbigred

Fikk nærmest kjæft av babys oldemor fordi jeg sto å bysset når vi var på besøk. Babyen måtte bare lære seg å ligge alene på gulvet, det gjør ingenting at den gråter og hyler for den gir seg tilslutt mente hun.

Tusen takk for betryggende ord :Heartbigred

Fikk nærmest kjæft av babys oldemor fordi jeg sto å bysset når vi var på besøk. Babyen måtte bare lære seg å ligge alene på gulvet, det gjør ingenting at den gråter og hyler for den gir seg tilslutt mente hun.

Bestemødre og oldemødre hører for ofte til en generasjon hvor kulturen besto i å legge baby ned, gå ut og lukke døra.. Så la det gå inn ett øre og ut det andre :) ❤️
Babyer er jo ikke akkurat født onde for å plage oss foreldre med at de vil bli holdt, bysset, kost med og bært :hilarious:

Lille her på snart 6 uker må også bæres/bysses i søvn, eller ammes i søvn. Han kan ligge for seg selv i typ 2 minutter før han begynner å gråte :p Sover somregel på meg. Det er nok veldig vanlig, samtidig som babyer er veldig forskjellige.

Husker jeg var på besøk hos ei venninne som hadde fått baby (den var nok noen uker gammel). Hun la bare babyen ned i lekegrinda våken og ga smokken, også sovna babyen... Så enkelt. Jeg fikk sjokk :hilarious: Og ble en smule misunnelig, for ingen av mine barn har godtatt det :wacky::facepalm:

Vår lille har også mye kveldsuro, men vil kun trilles. Jeg blir litt sånn, hvorfor vil du kun i vogna. Hvorfor kan du ikke sovne på meg eller pappa? Tror det er vanlig å føle seg mislykket uansett hva.

Godt å vite det er flere i samme båt, hadde begynt å bli bekymra det var noe «feil» med baby. Alle veninnene mine med barn får det til å høres ut som alt er så rosenrødt...

Det med vogna lurer jeg og på, skal vi bare tvinge baby til å ligge i den selv om hun hyyyler? :hungover:
Hvordan ordner du til baby i vogna? Min må ha det litt trangt nedi der, har en Emmaljunga nxt90f og den er jo ganske nett til å begynne med. Tror mange babyer føler seg usikre i vogn om det blir for stor plass og de føler seg kanskje utrygge og «ustødige» om vogna da beveger seg.

Ville forresten ikke latt baby hyle nedi der, det vil vel bare skape et større problem:wtf:

Kjenner jeg får vondt inni meg av dere som spør om dere bare skal la baby hyle nedi vogna.

Nei, ikke gjør det! Babyene er så små og trenger nærhet og trygghet, de kjenner ikke til annet enn varme og nærhet.

Min gutt sover godt i vogna, hvis han er litt urolig kan jeg la han gråte et minutt eller to mens jeg begynner trillinga, men han sovner fort.

Vi har også hatt utfordringer med at han bare vil sove på eller inntil oss, av og til er det litt bedre på dagtid. Jeg anbefaler å kjøpe en lenestol med vippefunksjon og rygg man kan lene tilbake, så kan man hvile litt selv også når baby roer seg.

Hu her slet med vogna til å begynne med og bare skrek.. så turte ikke å gå i gatene med henne alene.. haha! Helsesøster sa at det kan være helt normalt og at jeg bare skulle trygge henne ved å prate med henne og kanskje ta litt på henne så roet hun seg.. og det funket ;) føler jeg litt dum noen ganger der jeg går å prater, men det funker.. haha ;)

Back
Topp