Bæring/løfting

MiaDenPia

Elsker forumet
Har som en selvfølge løftet småttisen 2,5 år) idag når jeg synes det har vært nødvendig.. men så får jeg høre att man bør ikke løfte noe særlig, att det bla kan fremskynde fødsel.. stemmer dette?
Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Så lenge du løfter riktig og ikke for tungt går det nok fint.. Tipper at en 2 åring ikke er det tyngste man kan løfte.. Har selv løftet og bært hele helgen da vi har flyttet, og det har gått greit så langt.. Har selvfølgelig ikke bært de tyngste tingene som sofaer og sånt..

Har som en selvfølge løftet småttisen 2,5 år) idag når jeg synes det har vært nødvendig.. men så får jeg høre att man bør ikke løfte noe særlig, att det bla kan fremskynde fødsel.. stemmer dette?
Sniker fra sept..

Har hørt at så lenge kroppen er vant med det fra før, noe den er når det er sitt eget barn, så er det ikke farlig..

Men er man ikke vant med å bære på små barn og plutselig begynner med det, så kan kroppen reagere på det

Jeg løfter også på min pode (så sjelden som mulig pga bekkenet), som regel daglig. Jeg tror ikke man kan ta alle slike hensyn, og tror faren for at det fremskyndet fødsel da gjerne er i kombinasjon med andre årsaker :) Synes du at du kjenner noe når du løfter?

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Jeg løfter masse på min gutt, han er 10kg og mammadalt :p
Hvor farlig det er vet jeg ikke, men prøver å ikke løfte mye de dagene jeg kjenner det i bekkenet ;) må lytte til kroppen vår :)

* Prinsessa ventes 19 august *

Så lenge kroppen er vant til å løfte er det ikke noe problem, jeg løfter opp 4 åringen min fra tid til annen og 2 åringen ganske så ofte. Hvis man har blødninger, forkortet livmorhals osv. er det helt sikkert andre forbehold, men så lenge du har et normalt svangerskap skal det ikke være noe problem.

Løfter vanligvis ikke 2 åringer (var min niese dette) kjente noe ifm litt hardere mage men vet ikke om det hadde noen sammenheng (vedkommende som frarådet løft er ei mor gravid som var på 80 og 90 tallet)

Back
Topp