Bæretube

Beebee83

Andre møte med forumet
Er det noen som har erfaring med eller har tenkt å benytte seg av bæretube? Synes de ser så greit ut å ha den første tiden. Sist brukte jeg ergobaby mye, men den brukes ikke så mye på helt nyfødt.

Hva er bæretube? Føler meg totalt grønn på alt sånt bære greier. Hadde en Manduca sele for 7 år siden, men brukte den ikke så mye

Hva er bæretube? Føler meg totalt grønn på alt sånt bære greier. Hadde en Manduca sele for 7 år siden, men brukte den ikke så mye

Det ser omtrent ut som en tubetopp du stapper babyen nedi :p
Flere sykehus, blant annet Ullevål har begynt å bruke sånne, også til far, for at babyen skal få mye hudkontakt i starten.

Ikke brukt bæretube, men brukte mye sjal (da elastisk de første 2 mnd.)men barn nummer en :) for oss var det supert! Har bare hørt bra om bæretube. Eneste er at du hele tiden må ha hånd på baby og at de fort vokser ut av den.

Jeg vurderer å kjøpe meg noe sånt. Har hørt flere som sier det fungerer bra [emoji4] og de anbefaler det veldig til premature barn. Er jo ikke sikkert jeg får det, men i tilfelle [emoji4]

Jeg har planer om å bruke Close Caboo i førsten, og har bestilt meg et vevd bæresjal å ha når hun blir litt eldre :)

Mener å ha hørt at de gir bedre støtte og er mer behagelige sånn sett enn tuber? Sino er vel noe av det samme, bare annet merke? Kan være jeg husker feil (mest sannsynlig :D ), jeg er helt grønn på dette :)

Jeg har ikke hørt om bæretube men har et Sleepy wrap elastisk sjal som absolutt skal komme til nytte denne gangen også. Kjøpte det til nummer to, så har absolutt fått valuta for pengene på det kjøpet:happy:

Her får alle en bæretube på barsel [emoji4] savnet det sist, da snuppa sov mest oppå meg i starten, var alltid redd for at hun skulle rulle ned :P kommer til å bruke den når han sover oppå meg bare, hare en close Caboo som jeg skal bruke ellers [emoji4]

Hva er en bæretube? Er det en blanding mellom sele og sjal?

Her skal vi prøve sjal. Har en som jeg skal få låne sjal av og hun skal vise oss hvordan vi binder det. Gleder meg til å prøve!

Synes ikke tuben i seg selv er stabil nok, man må liksom hjelpe litt til og støtte opp hode og rumpe hvis man skal bevege seg rundt. Har erfaring etter 3 uker med kenguru på nyfødtintensiven. Vi kjøpte etterhvert et elastisk sjal i tynt stoff, og det var helt genialt. Lettere å stramme til for å holde på støtten, og ikke behov for å holde hodet. Lille bodde i det sjalet i fire måneder (han hadde refluks og nektet å sove liggende).

Back
Topp