Bæretråd

lillemeg93

Betatt av forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Jeg er ute etter tips ift bæretøy til bebbisene våre. Skal gå til innkjøp av både bæresele og sjal før lille kommer, men jeg er helt grønn på hva som er "bra og ikke bra". Har forståelse for at alle kropper er ulike og ellers smak og behag, men ønsker høre hvilke erfaringer folk har! Har i utgangspunktet sett på Ergobaby Embrace og Najell Rise hittil :happy:
 
For en fin tråd! Med min første var jeg fast bestemt på ikke å bære, men måtte krype til korset da ungen aldri ville ligge noe annet sted enn på oss. Så denne gangen er jeg veldig forberedt på å bære mye :hilarious:

IMG_1510.jpegIMG_1511.jpeg
Jeg har dette bæresjalet fra Coracor (bilder fra nett), anbefaler virkelig! Det er lett og fint å håndtere, man kan velge farge og mønster etter hva man selv foretrekker, jeg liker veldig godt at det er litt dekorativt. Og stoffet er greit tynt nok til å kunne bruke utover våren også. Veldig fornøyd og gleder meg til å ta det i bruk igjen(selv om jeg må lære meg knytingen på nytt igjen).

IMG_1513.jpeg
Jeg fikk også overta denne bæreselen fra ei venninne, tror den heter Ergobaby 360 bare (bilde fra nett). Greit fornøyd ift bruk, men synes den brede borrelåsen bak gjorde det tungvint å legge fra seg babyen, bråker noe voldsomt å ta den av og måtte ofte gå ut av rommet for ikke å vekke/skremme ungen… så denne gangen vurderer jeg Ergobaby omni 360 eller Najell Rise.

Men jeg er nå nysgjerrig på ringslynge også… er det noe vits i når man har både sele og sjal?
 
Jeg går for ergobaby embrace :love017 Samboer vil ha en babybjørn- sele.

Nevøen vår har BeSafe Newborn haven
 
Kjøpt sele fra Najell, har bæresjal fra før. Jeg liker å bruke begge deler, samboer liker bæresele best.
 
Vi har ergobaby embrace, som jeg synes var veldig fin helt fra start, den kan man også amme i. Myk og fin og fordeler vekten godt over ryggen.

Ble litt tungvint når barnet etterhvert ville opp og ned hele tiden så da gikk vi over til ergobaby omni 360, veldig fornøyd med den også, og lille likte godt å kunne etterhvert sitte fremover i den og være med på f.eks. baking osv. Den har vi også brukt til ryggbæring når vi har vært ute og gått tur i ulendt terreng f.eks. (når hun var større).

Har også 2 ringslynger som var kjekke etter at hun begynte å gå, men fortsatt var liten nok til å ville bæres mye. Ikke like "handsfree" de, men veldig lette å ta av og på og løfte ut/inn av. Synes de gir litt mer skulder/nakkesmerter enn bæreselene siden de er ensidige.

Litt nyskjerrig på å prøve de fleksible sjalene fra coracor denne gangen, da en venninne av meg anbefalte dem sterkt ☺️
 
Jeg bar mye med bæresele sist gang, men mest på tur. Ikke så mye inne :) denne gangen tenker jeg å prøve meg på sjal den første tida, og har sett meg ut coracor :D
 
Brukte litt bæresele med første, men han sov mye i nest og i vogna. Har lyst til å bruke det mer denne gangen uansett for å ha mer nærkontakt med baby når hun sover<3 Har noen prøvd Close Caboo?:love2 Erfaringer? Screenshot_2024-06-15-08-12-25-16_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Vi har hatt baby Bjørn og ergobaby omni 360 tidligere og har solgt begge. Denne gangen prøver vi Boba bliss de første mnd/året, og får deretter over til enten Najell eller Isara the One tror jeg :happy:
Har også bæresjal fra coracor, men jeg syns det vanskelig og går derfor for boba bliss.
 
Sist brukte jeg ergobaby adapt og noen sjal. Denne gangen får jeg arve seler med søskenbarnet mitt. Så spent på hva jeg ender opp med der . Mulig jeg får tak i et ferdigknytt sjal til første tiden og om søskenbarnet mitt ikke har det ♡. Bærte mye med nr2, og lille nå må være med på fotballtreninger, korps, kor, stall så bare å finne noe som vi begge liker tenker jeg.
 
Har kjøpt en pent brukt Najell easy soft bæresele på Tise som jeg venter på i posten :joyful: Vet ikke om jeg får bruk for den enda, men til 600,-, så måtte jeg bare:hilarious:
 
Back
Topp