Bæretøy

anne1984

Andre møte med forumet
Hei. Jeg har en baby på 9 dager som liker og ligge inntil meg og sove hele tiden så tenkte det hadde vært praktisk med noe bære tøy noen som har tips til hva som er bra for de minste så man kan gjøre litt husarbeid.

Ergobaby embrace (er en myk nyfødtsele, som går fra 0-11kg)
Bæresjal.
Ringslynge går forsåvidt også, dog er kanskje elastisk RS best til så liten.

Ved bæresjal kan du enten bruke elastisk eller et mykt og godt vevd sjal.
Jeg bruker selv mest vevd sjal selv.. men har elastisk sjal lignende (som jeg visstnok ikke liker bruke denne gang), ringslynger, Embrace og en Tula FTG (passer fra 3,5kg, så..)..

Du har masse valg! Så spørs det bare hva du er interessert i. :)

Disse går ofte igjen som gode anbefalinger til nyfødt:
Ergobaby embrace - hvis du vil ha sele
Coracor Elastisk bæresjal
Aldoria elastisk bæresjal

Elastisk bæresjal forhåndsknyter man før man putter babyen oppi, så det er enkelt å få til.

Jeg har et Aldoria elastisk sjal som jeg elsker! Bruker det på handleturer og når jeg gjør husarbeid og lager mat :)

Er interessert i bæretøy jeg også. Ergobaby embrace - er det ikke noe støtte til hodet der? På bildene jeg finner på Google, så ser det ut som hodet kommer såpass høyt opp at det vil falle bakover når man lener seg framover, noe man gjør ofte når man gjør husarbeid.

Har en Beco Butterfly 2 etter jentungen, men jeg vet ikke helt, den fungerer liksom ikke helt for oss. Føler at han blir most hvis jeg strammer den nok til at jeg føler han får nok støtte i kroppen.

Noen som har erfaring med baby som hater bæresele, men elsker bæresjal? Min hater selen, men vil ikke kjøpe sjal om han skal hate det og :oops:

Noen som har erfaring med baby som hater bæresele, men elsker bæresjal? Min hater selen, men vil ikke kjøpe sjal om han skal hate det og :oops:

Godt mulig det. Finnes også babyer som hater en type sele, men liker en annen.. Går jo evt an å låne et sjal, f.eks. også. :)

Jeg har arvet litt forskjellig og har hatt mest suksess med bæresele foreløpig, ergobaby. Har prøvd caboo close et par ganger men da var han ikke i humør :hilarious::hungover:

Har lillé baby bæresele som jeg er veldig fornøyd med til utendørs bruk som tur og handling og slik, og et vevd sjal som jeg holder på å prøve meg litt frem med innendørs. Er helt ny til knytting så det blir litt så som så.

Godt mulig det. Finnes også babyer som hater en type sele, men liker en annen.. Går jo evt an å låne et sjal, f.eks. også. :)
Kom tilfeldigvis over et sjal når vi var på babyshop. Kjøpte det og har prøvd det nå i går og i dag. Mini trivdes veldig i det og sovnet fort! Skulle ønske jeg prøvde det tidligere, kanskje jeg hadde kommet meg bedre gjennom forrige uke når han ville være klistret til meg 24/7:p

Kom tilfeldigvis over et sjal når vi var på babyshop. Kjøpte det og har prøvd det nå i går og i dag. Mini trivdes veldig i det og sovnet fort! Skulle ønske jeg prøvde det tidligere, kanskje jeg hadde kommet meg bedre gjennom forrige uke når han ville være klistret til meg 24/7:p

Herlig ❤️ Er det elastisk du kom over da? For om du skal kjøpe vevd sjal senere, så anbefaler jeg å kjøpe brukt. De er mykere :P

Jeg begynte med elastisk, kjøpte en brukt ergo og likte ikke sistnevnte. Smelte til og investerte i en
oscha komninert sele/sjal (coorie) og er hekta. Har nå to corries, fire bæresjal og en meh dai. Digg!

Elastisk ja, fra Ergobaby :happy:

Jess, selv om det står ofte litt høyere maksvekt på dem (står "opp til 16 kg" eller noe på mitt elastiske fra Moby, men.. etter 6-8 kg...), Så blir de etterhvert tunge på skuldrene og siger en del. Så, kan være du ønsker gå over til vevd sjal etterhvert. Og da er brukt å anbefale, for de er gjerne ofte innbrutt, og dermed mykere og enklere å bruke. :) nye sjal kan være litt stive, og da er de vanskeligere å få knytt slik man vil.

Jess, selv om det står ofte litt høyere maksvekt på dem (står "opp til 16 kg" eller noe på mitt elastiske fra Moby, men.. etter 6-8 kg...), Så blir de etterhvert tunge på skuldrene og siger en del. Så, kan være du ønsker gå over til vevd sjal etterhvert. Og da er brukt å anbefale, for de er gjerne ofte innbrutt, og dermed mykere og enklere å bruke. :) nye sjal kan være litt stive, og da er de vanskeligere å få knytt slik man vil.
Takk for tips!
Var veldig komfortabelt med sjal for min del og, så blir nok å prøve vevd og andre merker kanskje og etterhvert :happy:

Back
Topp