Bæretøy

Tommelise

Glad i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
MayDay2021
Utmarsj 2024
Hei.
Fødsel nærmer seg med stormskritt og svigermor har sagt at hun kan kjøpe en bæresele eller bæresjal. Dette for å avslaste armer og kropp. Noen umiddelbare gode forslag? Har sett på ergobaby omni 360, men mange sier den ikke kan brukes fra nyfødt :arghh:
Ved forrige så fantes det ikke så mye annet enn babybjørn :laughing021
Alle tips mottas :D
 
Hei.
Fødsel nærmer seg med stormskritt og svigermor har sagt at hun kan kjøpe en bæresele eller bæresjal. Dette for å avslaste armer og kropp. Noen umiddelbare gode forslag? Har sett på ergobaby omni 360, men mange sier den ikke kan brukes fra nyfødt :arghh:
Ved forrige så fantes det ikke så mye annet enn babybjørn :laughing021
Alle tips mottas :D
Anbefaler å sjekke ut Norsk bæregruppe på Facebook, masse god info der :happy:

Jeg har arvet en ergobaby 360, med nyfødtinnlegg- så den skal passe fra nyfødt, men aner ikke om omni er det samme
 
Bærte forrigemann en del! :) Da hadde jeg elastisk sjal i starten, men til en junibaby ble det veldig klamt! Så denne gang har jeg gått til innkjøp av en ergobaby embrace, som er en elastisk sele. Håper det blir mindre klamt siden den er mer åpen på sidene enn et sjal blir. Har lest utrolig mye bra om denne, og det virker som det er denne og close caboo som er det beste dersom du ønsker sele og ikke sjal til nyfødt. Har også en tula free to grow som jeg brukte fra ca 2 mnd til 2 år! Den var jeg utrolig fornøyd med!!
 
Vi gikk for Ergobaby Adapt etter varm anbefaling av bekjente. Den kan brukes fra starten uten innlegg. Kjøpte en i fin stand på finn.no. Så gjenstår det å se om den passer oss like godt.
 
Har også er ergobaby embrace til den første tiden istedenfor sjal. Mest for at terskelen for at pappa skal bære blir mindre! Jeg har ikke tenkt å få en unge som kun skal henge i mamma :hilarious: har også et little frog sjal, en Ergobaby Sport og en Tula Toddler til større barn. Veldig fornøyd i med begge de merkene :)
 
Har caboo close som jeg er veldig spent på å bruke. :)

Den ergobaby omni 360 som du snakker på er det fler i barselgruppa mi som har snakket på, og skal gå fra 0-3 år. Ergo du kan bruke den fra nyfødt på innerste hakket.. Ingen erfaring selv, men det jeg er blitt fortalt.
(Samt når jeg så på beskrivelsen (på ny type ihvertfall) så står det at den kan brukes fra nyfødt.)
 
Jeg kjøpte en Ergobaby omni 360 på Finn, pent brukt, etter å ha lest div tester.. Den kan brukes fra 3,5 kg eller hva det er, og du trenger ikke ekstra innlegg :)
Har jo ikke fått prøvd den enda da:p
Eneste jeg er skeptisk til er om den blir varm i sommer... Da får jeg evt se etter noe luftigere hvis jeg skal bære:)
 
Jeg kjøpte en Ergobaby omni 360 på Finn, pent brukt, etter å ha lest div tester.. Den kan brukes fra 3,5 kg eller hva det er, og du trenger ikke ekstra innlegg :)
Har jo ikke fått prøvd den enda da:p
Eneste jeg er skeptisk til er om den blir varm i sommer... Da får jeg evt se etter noe luftigere hvis jeg skal bære:)
Om den kan brukes fra 3.5 kg så burde ikke det være noe problem da alle mål tilsier at lillebror er stooor. Kanskje verre med mammaen som er 160. Tror jeg får vente med å handle til baby er født og vi kanskje kan få prøvd i en butikk for å se og kjenne forskjellen på de ulike selene fra ergobaby :)
 
Last edited:
Forguda elastisk bæresjal med førstemann. Og brukte det til han vokste ut av det ved 8-9mnd. Haddr aldoria bæresjal og det var utrolig deilig og ikke klamt en plass på sommeren når vi var ute. Har også en angelpack som ble flittig brukt fra 4-5mnd alder til han ble 1,5år. Etter det vil han ikke bli bært i bæretøy lengre.
Har kjøpt en ergobaby embrace til å prøve i begynnelsen denne gang og så barnefar også kan bære fra begynnelsen ettersom han ikke likte bæresjal.
 
Har et elastisk sjal frå Boba eg tenker å bruker i starten + har ein bæresele (Ergobaby 360) med nyfødtinnlegg frå forrige gang. Veldig fornøyd med den :) Har ikkje fått testa bæresjal enda, men kjøpte elastisk etter å ha forhørt meg med ei som hadde litt erfaring, og ho meinte det var best :rolleyes:
 
Har gått til innkjøp av Ergobaby aura wrap, synes den virker veldig deilig å bruke. Samt enklere enn caboo close med de ringene. Tenker å bruke den fra nyfødt. Til senere bruk har jeg Thula free to grow som jeg brukte litt med førstemann:)
 
Vi har fåttt låne en ergobaby 360 med nyfødtinnlegg. Den virker god å bære med, men er litt skeptisk til det å få den på på egenhånd. Hadde babybjørn ett eller annet ergonomisk til de to første og den var superenkel å få på alene, men tror ergobabyen er enda bedre i bruk. Vi får se :)
Har også en meitai og både elastisk og vevd sjal på lur. Fikk aldri dreisen på sjal sist, men tror det elastiske sjalet er litt enklere å bruke.
 
Vi har kjøpt Fornessi bæresjal etter varme anbefalinger - lillejenta er 8 dager gammel nå og vi har ikke fått prøvd den helt enda da men :angelic:
 
Har gått til innkjøp av Ergobaby aura wrap, synes den virker veldig deilig å bruke. Samt enklere enn caboo close med de ringene. Tenker å bruke den fra nyfødt. Til senere bruk har jeg Thula free to grow som jeg brukte litt med førstemann:)
Har du fått test Ergobaby Aura enda?
Ser at den jeg har kjøpt er alt for varm, så må ha noe luftigere :happy:
 
Har du fått test Ergobaby Aura enda?
Ser at den jeg har kjøpt er alt for varm, så må ha noe luftigere :happy:
Nei det har ikke blitt så mye bæring enda. Men ser for meg den vil fungere veldig fint nå på varme dager, tynt og lett stoff. Jeg hadde ergobaby omni selv med førstemann, skjønner at det blir litt varmt i den ja:)
 
Back
Topp