Bæretøy!

Lavendella

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Noen bæremammaer her? :) Gøy å høre hva slags bæretøy dere bruker, og hva dere er fornøyd med eller ikke! Har selv elastisk sjal, bæresele og vevd sjal. Har lyst på meh dai/half-buckle og ringsjal også :p

Elsker elastisk sjal, det har vært gull å bruke med Marie. Hun sovner med en gang, og er behagelig å ha på :happy:
Vevd sjal har jeg ikke brukt så mye, synes det er så styr ift forhåndsknytt elastisk.
Bæreselen synes jeg er for stiv i stoffet, og ubehagelig å ha på.. :inpain: Men mannen min elsker den.

Er helt ny i bæreverdenen, hadde aldri sett noen bære babyer/barn i annet enn bæremeis før jeg selv kastet meg inn i det :p
 
Jeg er også ny på bærefronten, men synes det er fint og gøy.
Bruker et elastisk bæresjal veldig mye, fra Aldoria. Liker det godt.
Vi har også arvet en ergobaby 360 bæresele, den er også fin og praktisk, pappan bruker den mest.
Jeg har en ringslynge, den liker jeg godt. Men tror jeg bruker det mer senere når barnet er litt eldre og vil bæres oppreist/sittende.
Så er ringslyngen fin for å avlaste armer og skuldre. Og den er jo hendig, slipper å knyte.
 
Vi startet med en Embrace og elastisk sjal fra fødselen. Fornøyd med begge til ca 5 kg.

Nå er vi over på en Angelpack (mannens favoritt) og min favoritt en fly tai Fra Fidella. Har i tillegg et billig enkelt vevd sjal jeg tenker vil fungere fint når vi starter å bære på rygg hvis jeg ikle føler fly taien gjør jobben :)

Har prøvd så å si alle seler på markedet før vi fant våre favoritter. Tror Jollyroom ble litt lei av mine returer til slutt ;)

Så her bæres det en del, når jeg ikke vil slepe på vognen, og tidligere gjennom kolikken som varte til uke 10 :)
 
Vi startet med en Embrace og elastisk sjal fra fødselen. Fornøyd med begge til ca 5 kg.

Nå er vi over på en Angelpack (mannens favoritt) og min favoritt en fly tai Fra Fidella. Har i tillegg et vevd sjal jeg tenker vil fungere fint når vi starter å bære på rygg hvis jeg ikle føler fly taien gjør jobben :)

Har prøvd så å si alle seler på markedet før vi fant våre favoritter. Tror Jollyroom ble litt lei av mine returer til slutt ;)

Så her bæres det en del, når jeg ikke vil slepe på vognen, og tidligere gjennom kolikken som varte til uke 10 :)

Ja og en ringslynge! Super å stappe supertarzan i når vi skal innom butikken eller lignende. Veldig sjekk å ha liggende i bilen :)
 
Jeg har sjal, mei-tai, babybjørn og ergobaby, men ungen vil ikke surres fast...
 
Har ergobaby embrace, ergobaby adapt og Je porte mon bébé elastisk bæresjal :) fornøyd med alle tre, men den nyeste, embrace, er den jeg er minst fornøyd med.
 
Brukte Aldoria-sjal og Caboo Close-sele fra fødsel og gikk over til Fornessi-ajan da hun ble litt større (5 kg). Av sele har jeg lagt min elsk på Tula Free To Grow. den er superergonomisk for både meg og baby. Har også akkurat anskaffet en ringslynge fra Zeitgeist Artipoppe :cat:
 
Jeg har Stokke bæresele og caboo bæresjal. Ikke brukt de enda. Når bruker dere de? Hjemme? Butikk? Fjelltur? :)
 
Har brukt sino elastisk bæresjal en del. Funker veldig bra. Har hovedsakelig brukt dette hjemme og til å utføre små, kjappe ærend. Nå,
etterhvert som baby blir større, vurderer jeg å skaffe en ringslynge. Bruker dere dette? Og i så fall, hvilke ville dere anbefalt? Det er så mange ulike, også står det noe om gsm. +Tall. Jeg skjønner ikke bæret :nailbiting:
 
Last edited:
Jeg har Stokke bæresele og caboo bæresjal. Ikke brukt de enda. Når bruker dere de? Hjemme? Butikk? Fjelltur? :)

Jeg bruker hjemme på dagtid, når Marie skal ha seg en lur. Hun sovner nesten med en gang i sjal :joyful:
Det er mye mer lettvint for meg, i motsetning til å prøve i evigheter å få henne til å sovne i vugge eller vogn.
Og så tar jeg henne ut av sjalet og legger henne i vuggen når hun har sovnet.
 
Har brukt sino elastisk bæresjal en del. Funker veldig bra. Har hovedsakelig brukt dette hjemme og til å utføre små, kjappe ærend. Nå,
etterhvert som baby blir større, vurderer jeg å skaffe en ringslynge. Bruker dere dette? Og i så fall, hvilke ville dere anbefalt? Det er så mange ulike, også står det noe om gsm. +Tall. Jeg skjønner ikke bæret :nailbiting:

Vurderer også ringsjal! Har ingen erfaring med det, så kan ikke anbefale noe.. Men gsm er hvertfall tykkelsen på stoffet.
Synes det står godt forklart med god info hos instinktsmor, som var der jeg kjøpte det vevde sjalet mitt fra: https://www.instinktsmor.no/ringslynger/hvordan-velge/ :)
 
Jeg har Stokke bæresele og caboo bæresjal. Ikke brukt de enda. Når bruker dere de? Hjemme? Butikk? Fjelltur? :)

Hadde kolikkbebis første 10 uker og i tillegg klistremerkebebis, så sele ble brukt hjemme og ute når han slet eller ikke fant roen selv.

Ringslynge blir brukt i butikken, hvis vi skal innom posten el. Ligger i bilen klar til raske turer.

Sjal bruker vi til lengre fotturer, fjellturer, byvandringer på ferie hvor vi ikke gidder å ta med vognen osv. Der hvor han kan sjales opp og bli sittende en stund. F.eks hvis han er nyspist og skal sove slik at han gjerne vil sitte i noen timer :)
 
Back
Topp