Bæretøy

Knyter du riktig og sitter barnet riktig? Ofte misliker de det helt til alt er riktig på plass.
 
Mye mulig det som er problemet, men prøvd ulike måter og sett utallige videoer:shifty:
Når jeg starta å bære ble det aldri stramt nok, og jeg støtta for dårlig opp over toppen av ryggen til barnet så det ikke kom nært nok.

Men folk gjør forskjellig feil, ofte er det småpirk som kan gi store resultater. I norsk varegruppe på Facebook gir folk god tilbakemelding om du poster bilde av dere. Eventuelt så kan du høre med bæreveileder for hjelp, sistnevnte tar en liten sum for veiledning men den bruker å være super. Førstnevnte er gratis:)
 
Vil bare si at jeg sliter litt med det samme som deg. Min liker verken bæretøy eller vogna si sånn supergodt. Jeg tror kanskje jeg bærer litt feil noen ganger, at ikke jeg får det til helt. Vurderer å betale for bæreveiledning, men har også kjøpt sjal nå, og ei venninne skal hjelpe meg litt. Har du noen som kan hjelpe deg?

Hvis jeg får det til, men baby fortsatt gråter vurderer jeg å ta henne med til en fysioterapeut og sjekke om hun har noen låsning eller noe sånt som gjør at hun får vondt ved bæring. Det kan jo kanskje også være en idé :)
 
Kanskje det finnes en lokal bæregruppe der du bor? Der kan du møte folk med litt bæreerfaring som sikkert kan gi deg konkrete råd :happy: Er i tillegg koselig med et sosialt miljø! :happy:
 
Min baby på 7 uker hater å settes i sele/bæretøy i våken tilstand. Jeg må plassere henne i selen uten å feste den helt, og gå rundt og bære og bysse på henne til hun nesten sovner. Da fester jeg selen og hun sovner som en stein, og kan gjerne sove i 2-3 timer. Brukte bæresjal fra hun var nyfødt, og bruker nå bæresele fra ergobaby. Samme med begge. Hun har alltid likt å se seg rundt når vi går rundt, så tror at det er derfor hun stritter imot når hun er våken.
 
Vil bare si at jeg sliter litt med det samme som deg. Min liker verken bæretøy eller vogna si sånn supergodt. Jeg tror kanskje jeg bærer litt feil noen ganger, at ikke jeg får det til helt. Vurderer å betale for bæreveiledning, men har også kjøpt sjal nå, og ei venninne skal hjelpe meg litt. Har du noen som kan hjelpe deg?

Hvis jeg får det til, men baby fortsatt gråter vurderer jeg å ta henne med til en fysioterapeut og sjekke om hun har noen låsning eller noe sånt som gjør at hun får vondt ved bæring. Det kan jo kanskje også være en idé :)
Ja, jeg får høre med noen i nærheten om det er mulig å få litt hjelp. Hadde vært gull og kunne hatt hun med seg rundt i huset!:happy:
 
Min baby på 7 uker hater å settes i sele/bæretøy i våken tilstand. Jeg må plassere henne i selen uten å feste den helt, og gå rundt og bære og bysse på henne til hun nesten sovner. Da fester jeg selen og hun sovner som en stein, og kan gjerne sove i 2-3 timer. Brukte bæresjal fra hun var nyfødt, og bruker nå bæresele fra ergobaby. Samme med begge. Hun har alltid likt å se seg rundt når vi går rundt, så tror at det er derfor hun stritter imot når hun er våken.
Lurer på det samme, at hun rett og slett er for nysgjerrig:hilarious: kanskje prøve å ikke feste med en gang.
 
Back
Topp