Bæretøy

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
Dere som har flere, har dere brukt bæretøy? Hva liker dere best?

Dere som venter første, tenker dere å prøve på bæring? :)

Jeg liker best bæresjal. Har brukt mooby wrap. Litt å sette seg inn i i begynnelsen, men det er veldig greit at man kan knyte det på mange måter. Og føles mer ergonomisk riktig synes jeg!

Jeg brukte bæresjal:) syns det var veldig deilig, siden baby nesten aldri sov..

Brukt mobywrap og veldig mye ergobaby bæresele med nr2. Finnes også med nyfødt innlegg.

Jeg har close caboo, 1 åringen lå mye i det i starten, så det var virkelig gull verdt! Har forøvrig bare prøvd det. Men har lyst til å prøve tula (vet ikke om det skrive sånn?) også. De er kjempe fine å kan vistnok brukes lenger enn cabooen :)

Her brukte vi elastisk bæresjal i starten, ergobaby aura. Likte det godt, men det har jo ganske kort brukstid om en har en tung baby. :p Har etter det brukt en meh dai fra LennyLamb, og den har jeg likt godt også. Har også en bæresele, ergobaby 360. Den trenger spedbarnsinnlegg, og syns den har noe kort brukstid pga panelet er litt kort sammenligna med andre seler. Fikk nettopp en Lennyup fra LennyLamb, og herlighet for ei deilig og fin sele! :D Trenger ikke nyfødtinnlegg, og er en av de største selene som er i den klassen (standard-størrelse, ikke toddler). Ergobabyen blir solgt da gitt. Syns den har vært grei nok, men slipper jeg spedbarnsinnlegg er det supert. Og den !%"/#& borrelåsfestet i midjebeltet hater jeg! Spesielt da jeg begynte å bære på rygg, får jo ikke til å etterstramme noe særlig. :shifty:

46859.jpg

Denne er det jeg har nå, og det har samme stoff som meh daien, kan stilles inn/ut mye og gir god støtte. Myk og deilig! Og lomma som er under "setet" til baby har jo faktisk plass til en vanlig smarttelefon og litt til, i motsetning til en del andre smålommer jeg har sett. :p Kjipt jeg ikke visste om det da vi kjøpte bæresele i utgangspunktet.

Har lyst å bruke sele eller sjal :happy: Kan omtrent ingenting om det, så må nok bruke litt tid på å sette meg inn i det først for å velge riktig

Har lyst å bruke sele eller sjal :happy: Kan omtrent ingenting om det, så må nok bruke litt tid på å sette meg inn i det først for å velge riktig

Om du bor en plass med "bærebibliotek" eller forhandlere så anbefaler jeg å dra å prøve. Mange har dukker som en kan prøve i selene/sjalene. Det er så stor forskjell på kroppene våre, og hva som passer. Vi gikk ut fra "best i test" sist, og angrer. Passer oss ikke så veldig i det hele tatt. Baby satt bra i sela, og den er jo bra, men jeg blir irritert av den nå. :P Gikk greit da lille var mindre hehe.

Og selv om spedbarnsinnlegg ofte går ganske greit å bruke, så er det beste å slippe. :p

Vi brukte ergobaby sist gang, den fungerte veldig bra og vil nok bli brukt denne gang også! Må bare skaffe sånn nyfødt innlegg til den:happy:

Var Ergobaby "original" vi brukte. Fant ut den kan bæres på tre forskjellige måter, foran, bak og på siden. Brukte selen til minste nesten var 2 år. Mest til å frakte poden opp den bratte stien opp hytta på slutten.

Om du bor en plass med "bærebibliotek" eller forhandlere så anbefaler jeg å dra å prøve. Mange har dukker som en kan prøve i selene/sjalene. Det er så stor forskjell på kroppene våre, og hva som passer. Vi gikk ut fra "best i test" sist, og angrer. Passer oss ikke så veldig i det hele tatt. Baby satt bra i sela, og den er jo bra, men jeg blir irritert av den nå. :p Gikk greit da lille var mindre hehe.

Og selv om spedbarnsinnlegg ofte går ganske greit å bruke, så er det beste å slippe. :p
Tusen takk for tips! :joyful:

Back
Topp