Bæretøy

Maramo

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Ble en skikkelig bæremamma med nr1. Han satt klistra i bæresjal og seler fra han var knøtt. Klsrte ikke selge sjalene mine, så har noeb liggende enda. Men tar meg selv i å titte etter nye sjal daglig:nailbiting:

Flere som har planer om å bære de små?

Ja! <3
Har liggende etter første ennå.. Tviler på jeg kjøper så mye nytt denne gangen. Kanskje et blått sjal, eneste..

Har veldig lyst å bære i sjal, men usikker påhva som funker best helt i starten? Bæresele er vel kanskje mer aktuelt når de er litt eldre? Noen problemer med overføring til vogn senere, hvis de har blitt båret mye fra start?

Jeg brukte ergobaby bæresele til førstemann, elsket den! Førstemann sov ikke så godt i vogn, så bæresela var med og han sovna med en gang han kom oppi den. Prøvde bæresjal også, men fikk ikke helt dreisen på det. Skal ialfall bruke bæresele denne gangen også!

Har veldig lyst å bære i sjal, men usikker påhva som funker best helt i starten? Bæresele er vel kanskje mer aktuelt når de er litt eldre? Noen problemer med overføring til vogn senere, hvis de har blitt båret mye fra start?

Jeg synes jeg fikk bedre støtte med bæresele, synes ikke sjalet hang så godt på. Nå fikk jeg ikke helt til å bruke det heller, men jeg synes bæresele var best for meg. Ergobaby sine har også nyfødtinnlegg så du kan bruke på nyfødte også. Man får prøve seg litt frem tenker jeg, finne ut hva en liker best. Så er det jo også sånn at babyer er forskjellige, noen liker vogna bedre, noen vil bæres. Min skrek bare i vogn, så hadde liksom noe valg når han ble trøtt... da skulle han bæres eller ligge oppå meg. Nå kan jeg ikke unne meg den luksusen å bare la babyen sove i armene mine eller oppå meg, blir litt vanskeligere når man har en liten en til som krever sitt. Men jeg skal iallefall bære denne gangen også, og bruke vogn i tillegg. Er så koselig å bære. Og den lille elsker å ligge inntil mammaen sin. ❤️

Hvor kikker du etter bæretøy forresten??
Fordi det er så sykt mye fint der ute!Har veldig lyst til å prøve et håndvevd sjal med neste mann. Har blå sjal nå og regner med at jeg ser det som en god unnskyldning til å kjøpe nytt hvis det blir jente:p

Kommer jo veldig ann på babyen, sover den greit i vogn er det jo ok:), jeg begynner nok med et elastisk bæresjal. Det knyter man før man tar tar i baby, og man kan ta baby inn og ut. Ser du har fått svar angående sele tidligere:) mannen i huset bruker sele. Tror nok vi får bort fra ergobaby denne gangen grunnet nyfødtinnlegget. Ble veldig mye kluss. Etter elastisk går jeg over på vevd bæresjal, som krever litt mer øvelse. Synes det var vekfig avlastende og gått å bruke fortige gang. Hadde et barn med kolikk, så han satt i sjalet nesten hele første året tror jeg:hilarious:

Bar i elastisk og sele med førstemann, denne gangen vil jeg kjøpe et (eller to, eller tre) som er vevd. Driver å ser på kjøp salg bæretøy på face om dagen :)

Ja! Da dattera mi ble født var babybæring nytt, men jeg ble frelst. Har en ringslynge og håndsydd bæredings (husker ikke navnet nå), og tenker å investere i sjal. Er jo så mye mer praktisk med bæring enn vogn om vinteren.

Prøvde å bære jenta mi masse da hun var lita, men hun var så varm av seg, så hun bare skreik. Håper på at denne babyen liker å bli bært. Deilig å kunne kombinere.

Vevd bæresjal har jeg ikke sett, får Google litt. Er jo så mye en skal bli klok på:nailbiting:

Hadde både bæresjal og ErgoBaby bæresele til første! Bruker bæreselen enda, og den har vi brukt MASSE! :)

Fikk sånn passe dreid på sjalet, men brukte det en god del da hun var veldig lita - da var det mye grining på ettermiddag/kveld og det eneste som hjalp var å være i sjalet :)

Fordi det er så sykt mye fint der ute!Har veldig lyst til å prøve et håndvevd sjal med neste mann. Har blå sjal nå og regner med at jeg ser det som en god unnskyldning til å kjøpe nytt hvis det blir jente:p

Tror hun spurte om «hvor», ikke «hvorfor» :)

Brukte for mye penger på bæregreier sist, så skal holde meg i selen denne gangen. Tror det eneste jeg ikke har er en klikksele ala ergo, med mindre manducaen ligger nederst i sekken. Men har både ringslynger, sjal og meitaier liggende klar.... har ikke elastisk da. Tviler litt på at jeg kjøper det. Men kanskje.

Har både sele som kan brukes fra nyfødt (Soulslings) og vevd sjal i str 4 og 6, men de er bomull, så tenker å få tak i et med 10-30% ull iom at det blir en vinterbaby:) Blir denne babyen som storebror så må jeg ha et alternativ til vogn, for det er jo rene torturredskapet :p

Back
Topp