Bæretøy

Suppegjøken

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Har dere noe å anbefale? Har lurt litt på tube nå i starten. Og husker jeg hadde en til eldste mann som jeg kunne knyte bak, som en dame sydde til meg. Men jeg kan ikke huske hva den heter. Men den var jeg veldig fornøyd med.

Hva har dere gode erfaringer med?

Har god erfaring med clos cabo og og elastisk sjal til de helt minste.

Min eldste var bare bærebaby, så har prøvd mye :p

Til nyfødt likte jeg godt Caboo close, den og andre elastiske varianter man knyter helt selv er fine til nyfødt - men kan bli varmt på sommeren.

Når storebror var ca 10 uker gikk vi over til angelpack sele, deretter manduca sele fra halvåret ca. Har også kjøpt en didymos didytai som nok er like god den perioden. Det har og kommet mange nye varianter jeg gjerne skulle sett på - didymos didyclick, tula halfbuckle er halvveis seler/meh dais som virker gode. Av seler er lennylamb lennyup, soulslings aseema og tula free to go som virker gode syns jeg, skulle gjerne prøvd alle! Og de mer kjente fra ergobaby da, som adapt og omni og sånn. Vevd sjal er også veldig greit, men foretrakk seler selv :)

Min eldste var bare bærebaby, så har prøvd mye :p

Til nyfødt likte jeg godt Caboo close, den og andre elastiske varianter man knyter helt selv er fine til nyfødt - men kan bli varmt på sommeren.

Når storebror var ca 10 uker gikk vi over til angelpack sele, deretter manduca sele fra halvåret ca. Har også kjøpt en didymos didytai som nok er like god den perioden. Det har og kommet mange nye varianter jeg gjerne skulle sett på - didymos didyclick, tula halfbuckle er halvveis seler/meh dais som virker gode. Av seler er lennylamb lennyup, soulslings aseema og tula free to go som virker gode syns jeg, skulle gjerne prøvd alle! Og de mer kjente fra ergobaby da, som adapt og omni og sånn. Vevd sjal er også veldig greit, men foretrakk seler selv :)

Wow, har var det litt å sette seg inn i. Tusen takk! :)

Vi har ergobaby 360 som er helt super fra 6 måneder og utover. Før det ville jeg ikke brukt bæresele og kommer denne gangen til å finne på noe annet (ikke tenkt så mye ennå) da sele med nyfødtinnlegg var bare styr

Kikka litt på de videone og maitai så jo ut som et godt alternativ til sommerbaby. Noen som har testet? Eventult elastisk så også greit ut

Har hatt et vevd langt bæresjal, brukt de til mine begge og aldri hatt behov for noe annet :) Er litt øvelse i starten, men behagelig og kan brukes så lenge man orker å bære.

Jeg hadde Ergobaby adapt til førstemann. Var i og for seg godt fornøyd med den, og den kan brukes fra 3,5 kilo uten innlegg, men kunne gjerne tenkt meg sjal i starten denne gangen. Prøvde meg på det sist, men syntes bare det er så vanskelig å få til knytingen, så ga opp.

Etter å ha lest en del inne på Bæregruppe for nybegynnere på Fb og på Bæreglede sine nettsider, så vurderer jeg å gå for Aldoria elastisk sjal i bambus. Ser greit nok ut å knyte, fordel at det kan knytes ferdig før man putter babyen oppi, passer fra nyfødt og bambus er temperaturregulerende, så bær være greit om sommeren i varmen også.
Men kommer sikkert til å ende opp med en hel rekke forskjellige sjal, siden jeg er veldig glad i å bære :)

Etter å ha lest en del inne på Bæregruppe for nybegynnere på Fb og på Bæreglede sine nettsider, så vurderer jeg å gå for Aldoria elastisk sjal i bambus. Ser greit nok ut å knyte, fordel at det kan knytes ferdig før man putter babyen oppi, passer fra nyfødt og bambus er temperaturregulerende, så bær være greit om sommeren i varmen også.
Men kommer sikkert til å ende opp med en hel rekke forskjellige sjal, siden jeg er veldig glad i å bære :)

Det hørtes jo helt perfekt ut med et sjal man kan knyte på forhånd! Jeg er medlem i en bæregruppe på facebook, men må innrømme at det er så mye informasjon at jeg aldri helt har klart å sortere ut hva som er et fornuftig valg for en nybegynner :shy:
Ser at dette sjalet finnes i mange lekre farger og har en hyggelig pris, så tror jammen jeg skal gå for det jeg!! :)

Det hørtes jo helt perfekt ut med et sjal man kan knyte på forhånd! Jeg er medlem i en bæregruppe på facebook, men må innrømme at det er så mye informasjon at jeg aldri helt har klart å sortere ut hva som er et fornuftig valg for en nybegynner :shy:
Ser at dette sjalet finnes i mange lekre farger og har en hyggelig pris, så tror jammen jeg skal gå for det jeg!! :)

Alle sjal kan forkåndsknyttes (alle elastiske er bare å forhåndsknyte og etterstramme, og tilogmed med vevd sjal har man knyter man kan forhåndsknyte, men det er vanligst å gjøre med elastiske) :) Også har du Caboo close og baby k’tan som er lagd ferdigknytta :)

Alle sjal kan forkåndsknyttes (alle elastiske er bare å forhåndsknyte og etterstramme, og tilogmed med vevd sjal har man knyter man kan forhåndsknyte, men det er vanligst å gjøre med elastiske) :) Også har du Caboo close og baby k’tan som er lagd ferdigknytta :)

Åå, der ser du hvor lite jeg kan om bæring :shy: Men dette sjslet så jo ok ut også, kun vurdert utifra utseende, siden jeg ikke har peiling :D

Åå, der ser du hvor lite jeg kan om bæring :shy: Men dette sjslet så jo ok ut også, kun vurdert utifra utseende, siden jeg ikke har peiling :D

På elastisk er det veldig få forskjeller på ulike produsenter (noen har tykkere, andre tynnere, noen litt fastere stretch etc), så det er egentlig vel så greit å velge etter utseendet, det er faktisk et vanlig nybegynnerråd i bæregruppa både for vevd og elastisk sjal (med vevd er det greit å styre unna beistene om man er nybegynner og skal bruke på nyfødt bare) - seler er viktigere å prøve :)

På elastisk er det veldig få forskjeller på ulike produsenter (noen har tykkere, andre tynnere, noen litt fastere stretch etc), så det er egentlig vel så greit å velge etter utseendet, det er faktisk et vanlig nybegynnerråd i bæregruppa både for vevd og elastisk sjal (med vevd er det greit å styre unna beistene om man er nybegynner og skal bruke på nyfødt bare) - seler er viktigere å prøve :)

Takk for gode råd! Da skal jeg se å bestille den, så kan jeg endelig krysse av noe på innkjøpslisten :)

Hadde ergobaby orgiginal sist. Fikk liksom aldri til bæresjal..
Pga minstemanns nakke ble det også brukt først etter flere måneder.

Tenker på ergobaby 360 denne gang om behovet dukker opp =)

Vi er bærenerder! Bærer enda gutten på 2.5 år i sjal, hehe:angelic: vi brukte caboo helt i starten, i tillegg til ergobaby adapt sele, men vær obs på at elastiske sjal begynner å sige ved ca. 7kg, selv om di er sikkerhetstestet til rundt 13kg. Så da må/burde det evt byttes ut i vevd sjal.

Vi begynner rett på vevd sjal denne gangen, men om det føles skummelt er elastisk/caboo en grei start. Lærekurven er bratt men givende :-)

Se etter brukte kupp på facebook, kjøp og salg av bæretøy :-)

Kikket faktisk også på det sjalet og fant det brukt for 200 kroner aå bestemte meg for å kjøpe det. Og så får vi låne en close caboo av svigerinnen så da vi nok sikret spedbarnatiden håper jeg :)

Back
Topp