Bæretøy

Coolann

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Marsboerne 20 18
Med en treåring og en på 14,5 mnd når lille kommer. Skulle jeg gjerne hatt hendene fri innimellom. Men jeg sliter med kronisk betennelse/ smerter i begge skuldrene. Og både ergobaby 360 og en eldre babybjørn presser for mye på skuldrene dessverre. De er også knotete å ta på. Noen som har god erfaring med en bære sele eller annet bæretøy som ikke tynger på skuldrene. Og helst er grei å få på uten for mye knot.

Hva med en meh dai/meitai av god kvalitet og skikkelig polstring i skuldrene? Til magebæring er det minst like enkelt som en klipssele, og mye mer fleksibelt. Du kan eventuelt velge med klips i livet, så du bare trenger knyte skulderstroppene. Jeg har båret alle mine tre fra nyfødt til oppunder 20 kg, og i ergonomisk bæretøy som sitter skikkelig (tett og stramt) har det gått strålende.

Til nyfødt og opp til 7-8 kg kan du også prøve et godt elastisk sjal. Pass på å spre sjalet skikkelig over skuldrene og ryggen og stramme godt, slik at belastningen blir jevnt fordelt.

Manduca synes eg er bedre enn ergobaby. Veldig enkel å ta av og på. Men blir jo uansett litt belastning på skuldrene.

Anbefaler virkelig caboo som jeg ser er nevnt over her :) jeg har også en halvklips storchenwiege babycarrier bæresele som er laget av vevd bomull som jeg elsker. Enkel og god i bruk og kan brukes fra nyfødt uten innlegg! Kjøpte begge ganske rimelig på NaturligBarn.no :)

Back
Topp