Bæretøy?

RosaFuggel

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Jeg har en baby som elsker å være på meg, ikke alltid hun er fornøyd lenge av gangen sånn at jeg kan få gjort noe annet enn å være liggeunderlag ;)

Så jeg har begynt å se etter noe jeg har hendene fri med, men likevel får hun dekket behovet med å være inntil.

Har sett på bæretuben, men da bør man bruke en hånd til å holde med.

Noen tips?:)
 
Elastisk bæresjal! Jeg brukte close caboo carrier mye til storesøster til omtrent 4 måneders alder, da gikk jeg over til bæresele
 
Enig med Follo :) Jeg brukte et elastisk sjal de første månedene, fram til han var stor nok til bæresele. Veldig deilig å ha begge hendene ledige, og klesmengden under et sånt sjal kan være så lite at man får full kroppskontakt uten at man blotter seg ;)
 
Enig med Follo :) Jeg brukte et elastisk sjal de første månedene, fram til han var stor nok til bæresele. Veldig deilig å ha begge hendene ledige, og klesmengden under et sånt sjal kan være så lite at man får full kroppskontakt uten at man blotter seg ;)
Navn på den du brukte? :)
 
Vi brukte ergobaby 360 fra storesøster var noen uker gammel til hun var ca 1,5år. Kjempefornøyd med den! :) Brukte spedbarnsinnlegg i starten (begynte å bruke den en god stund før hun egentlig var tung nok da hun var ganske lita av vekst, men det var ikke noe problem) Har ikke noe erfaring med bæresjal så kan ikke sammenligne da.
 
Nå spør jeg sikkert kjempe dumt. Kan man ikke bruke babybear fra de er et par uker gamle?
 
Jeg bruker elastisk sjal når babyen er helt klistremerke[emoji5] Har Aldoria bambussjal nå, men har også brukt Moby Wrap tidligere. Hvis du syntes det blir stress med sjal, finnes det bæreseler som passer til nyfødt, som Ergobaby Adapt, Emeibaby og Lillébaby[emoji5] Madame Googoo syr også seler av typen Adapt.
 
Vi har en mobywrap til lillejenta og bruker den daglig, men tror jeg kommer til å ta i bruk vevd sjal snart. De fleste elastiske sjal begynner å sige når baby er 6-8 kilo, så jeg hadde kanskje sett etter noe annet om jeg var deg. Vet mange skryter av ergobaby adapt (kan brukes fra nyfødt til 20 kg) og vevd sjal.
 
Jeg bruker Solly baby wrap! Veldig enkelt å knyte på og putte baby inni, og hun ligger stabilt og godt der! De har mange forskjellige farger! Jeg er superfornøyd xsmile9xsmile9xsmile14
 
Nå spør jeg sikkert kjempe dumt. Kan man ikke bruke babybear fra de er et par uker gamle?
Mener du babyborn? Kommer sikkert an på modellen. Bæreseler skal komme med bruksanvisning hvor det står forklart hvilken kg/alder de forskjellige stillingene passer for.
 
Jeg bruker aldoria bambussjal og har begge hendene fri. Baby stortrives også med å komme så tett inntil meg, så vi trives med det begge to :)
 
Vi har også kjøpt aldoria bæresjal, men har ikke fått prøvt enda. Vurderte Close Caboo siden den ser litt lettere ut å knyte, men fikk høre at den kunne bli ganske varm og at ringene kunne gnage. Den er i tillegg endel dyrere enn aldoria. Så får vi heller se på videoer og øve på å knyte aldoriaen skikkelig ;)
 
Prøvde bæresjal på vår første, det likte hun ikke. Vi kjøpte ergobaby og brukte den fra hun var noen uker gammel. De første par ukene lå vi mest sammen hele tiden, ammet og la meg bakover på sofa så sov vi sammen. Etter etpar uker ville jeg bevege meg og kjøpte da bæretøy [emoji13]
 
Har sett på close caboo og synes den ser innmari fin ut! Men så leste jeg at den er ganske varm på sommeren og jeg er varmblodig fra før av... Så! Har noen et forslag til noe lignende men litt svalere?
 
Jeg tror jeg skal gå for Aldoriasjal, det skal være svalt. Så får jeg heller bytte når hun blir tyngre :)
 
Har sett på close caboo og synes den ser innmari fin ut! Men så leste jeg at den er ganske varm på sommeren og jeg er varmblodig fra før av... Så! Har noen et forslag til noe lignende men litt svalere?

Jeg har kjøpt en fra caboo close som heter ntc. Samme sele men laget av et tynnere stoff.. fant den ikke i norske nettbutikker men bestilte via en dansk
 
Back
Topp