Bæretøy

Mammahjertet

Elsker forumet
Vi har ei jente på 3,5 år, og venter en til om en måneds tid. Fra før av har vi en ergobaby bæresele og nå tenker jeg vi skulle kjøpt et bæretøy til slik at vi kan bære begge to når 3åringen er sliten og ikke orker å gå selv. Tenker det kan være greit å ha mulighet til å bære henne litt på lengre turer neste sommer iallefall, så må ha noe som holder til en 4,5 åring :-) hun veier nå ca 15kg. Har ikke prøvd å bære henne i ergoen siden i fjor.

Vurderer å kjøpe meis, som jenta kan sitte i, og bruke ergoen til lillebror. Fordelen med meis er jo at man har rom med plass til litt bagasje :-) aner ikke hvordan det er å bære i meis, og er åpen for andre løsninger.

Noen som har forslag? :-)

Vi brukte bæremeis når vi skulle på tur i marka på eldste før. Når vi skulle på telttur så hadde mannen sekk med mesteparten av utstyr, mens jeg hadde bæremeis med bare litt ekstra tøy i. Kan fort bli tungt i lengden hvis man fyller på med mye bagasje. Kjenner dere ingen som har en bæremeis dere kan låne? Greit å prøve ut før man investerer i en, de koster fort litt:/

Vi brukte bæremeis når vi skulle på tur i marka på eldste før. Når vi skulle på telttur så hadde mannen sekk med mesteparten av utstyr, mens jeg hadde bæremeis med bare litt ekstra tøy i. Kan fort bli tungt i lengden hvis man fyller på med mye bagasje. Kjenner dere ingen som har en bæremeis dere kan låne? Greit å prøve ut før man investerer i en, de koster fort litt:/
Hvor gammelt var barnet når dere sluttet helt å bruke den? :-)

Jo sambo har en kompis som har en bæremeis, han prøvde den ifjor og likte den godt da iallefall :-)

Vi har ikke brukt den siden yun var 4. Men selve bæremeisen er egentlig stor nok, har bare ikke tenkt på den siden lillebror kom. Så en kombinasjon av at hun er flink til å gå langt og vår sløvhet vil jeg si;)
Aah, så bra! Kan jo også se på finn om dere finner en brukt, bæremeis er ikke noe som slites så fort ut:)

Vi har ei jente på 3,5 år, og venter en til om en måneds tid. Fra før av har vi en ergobaby bæresele og nå tenker jeg vi skulle kjøpt et bæretøy til slik at vi kan bære begge to når 3åringen er sliten og ikke orker å gå selv. Tenker det kan være greit å ha mulighet til å bære henne litt på lengre turer neste sommer iallefall, så må ha noe som holder til en 4,5 åring :-) hun veier nå ca 15kg. Har ikke prøvd å bære henne i ergoen siden i fjor.

Vurderer å kjøpe meis, som jenta kan sitte i, og bruke ergoen til lillebror. Fordelen med meis er jo at man har rom med plass til litt bagasje :-) aner ikke hvordan det er å bære i meis, og er åpen for andre løsninger.

Noen som har forslag? :-)
Anbefaler IKKE meis til bæring av store barn!!! Det blir mye tyngre enn med godt bæretøy da man får tyngdepunktet et annet sted enn ved ergonomisk bæretøy.

Dessuten vet jeg mange slutter å bruke bæremeis i 3-års alderen fordi det blir for tungt.

Jeg anbefaler Tula Todler til bæring av større barn!!!

Vi har Tula Toddler til vår 3-åring, byttet fra Ergobaby til Tula nå i vinter. Perfekt for bæring av større barn! Jeg elsker Tulaen vår. :rolleyes:

Den er så stor at 3-åringen forsvinner oppi der som en baby gjør i ergosela. :) Hun sitter godt og den er utrolig god å bære når barnet blir eldre/tyngre. :)

Back
Topp