Bæretøy

Nalle

Betatt av forumet
Noen som er litt erfarne bærere og har tips til bæretøy til de nyfødte? Har tidligere hatt babybjørn og beco gemini, men ingen av dem passer meg, fikk ekstremt vondt i nakken etter meget kort tid. Har bestemt meg for ergobaby 360 etterhvert, men lyst til å prøve sjal eller noe lettere i starten. Må være enkelt for nybegynnere, hvis ikke gir jeg opp :p kikket på mobywrap og caboo, erfaringer? :)

Mobywrap har jeg hørt mye bra om , fra andre som har hatt det.

Mobywrap har vi vært utrolig fornøyd med. :)

Har moby og caboo. Synes de virker veldig like for de fungerer på samme måte.
Eneste er at moby må du knyte selv, Caboo er ferdig knytt du må bare stramme det.
Men uansett! Sjal til nyfødt synes jeg er best.

Har moby og caboo. Synes de virker veldig like for de fungerer på samme måte.
Eneste er at moby må du knyte selv, Caboo er ferdig knytt du må bare stramme det.
Men uansett! Sjal til nyfødt synes jeg er best.
Men begge de er vel sjal..?

ja nettopp ;)
Derfor jeg sier at den eneste merkbare foskjellen er at moby må du knyte selv, og caboo er ferdig knytt.. den må bare strammes. ;)
Aha, hehe sorry, jeg misforstod;) takk for tips, genialt med noen som har erfaring med begge!

Aha, hehe sorry, jeg misforstod;) takk for tips, genialt med noen som har erfaring med begge!
Jeg føler hvertfall at i starten er elastiske sjal best. For de små klarer ikke holde hodet osv selv.
Brukte mei-tai senere. Denne gangen skal jeg prøve ergobaby for første gang også :P Men dette er bæretøy jeg helst venter med til de er litt bedre utviklet.

Jeg føler hvertfall at i starten er elastiske sjal best. For de små klarer ikke holde hodet osv selv.
Brukte mei-tai senere. Denne gangen skal jeg prøve ergobaby for første gang også :P Men dette er bæretøy jeg helst venter med til de er litt bedre utviklet.
Ja jeg skal låne ergobaby av ei venninne, men tenker også at det blir når han er sterkere og hvertfall kan holde nakken litt mer

Ja jeg skal låne ergobaby av ei venninne, men tenker også at det blir når han er sterkere og hvertfall kan holde nakken litt mer
Jeg vil si det er lurt :) jeg følte hvertfall selv at jeg hadde bedre kontroll i sjalet med nyfødt.

Ville begynt med elastisk :)
Dersom du føler at flere formsykke seler er belastende for deg, ville jeg gått for et vevd sjal etter dette, og gjerne begynt å øve mens babyen var liten med feks en bamse eller lignende, for å få inn teknikken.
Et 5'er sjal er ikke så dumt å begynne med, feks i bomull/lin :)
Hvis du går på facebook er det flere som selger brukte sjal der rimelig. Og det er en fordel med brukte sjal, for de er gjerne myket godt opp slik at du slipper å begynne emd et nytt sjal som er stivt og dermed kanskje gi opp litt for lett for det er ikke så behagelig :)
Men avlastningen du får i sjal er mye bedre for deg enn seler.
Evt blir det en meitai med knyting, men der spørs det hvor stroppene er sydd på meitaien og hvilke typer stropper det er.
Det er helt sikkert et bæretreff i nærheten av der du bor hvor du kan få prøve forskjellige ting :)

Ville begynt med elastisk :)
Dersom du føler at flere formsykke seler er belastende for deg, ville jeg gått for et vevd sjal etter dette, og gjerne begynt å øve mens babyen var liten med feks en bamse eller lignende, for å få inn teknikken.
Et 5'er sjal er ikke så dumt å begynne med, feks i bomull/lin :)
Hvis du går på facebook er det flere som selger brukte sjal der rimelig. Og det er en fordel med brukte sjal, for de er gjerne myket godt opp slik at du slipper å begynne emd et nytt sjal som er stivt og dermed kanskje gi opp litt for lett for det er ikke så behagelig :)
Men avlastningen du får i sjal er mye bedre for deg enn seler.
Evt blir det en meitai med knyting, men der spørs det hvor stroppene er sydd på meitaien og hvilke typer stropper det er.
Det er helt sikkert et bæretreff i nærheten av der du bor hvor du kan få prøve forskjellige ting :)
Tusen takk for veldig utfyllende og informativt svar :)

Jeg var veldig fornøyd med caboo!

Jeg anbefaler også elastisk sjal. Småen her på 3 mnd elsker å bli bært rundt i det og sovner også lett på magen min når jeg bærer ham i sjalet :) Så på YouTube-videoer for å lære ulike knytemetoder:)

Back
Topp