Bæretøy?

Mammatil3skatter

Forelsket i forumet
Noen som har erfaringer å dele når det gjelder bæretøy for de minste? Har storebror på snart 2 år hjemme og en mann som jobber på sjøen, så hadde vært kjekt å ha hendene fri avogtil selv om lillebror vil være nær. Men er så usikker på hva jeg skal gå for, har kun prøvd babybjørn fra før av og det var ikke noe særlig.. Noen som har noe å anbefale?
 
Vi fikk anbefalt ErgoBaby, den er super også når ungen blir litt større også. Vi har kjøpt med nyfødtinnlegg, og den virker kjempegod. Bare mannen her som har prøvd den på, og det fungerte flott, snuppa likte seg godt i selen. Vi såg en del videoer på YouTube om den selen, det var grei info!!
 
Vi fikk anbefalt ErgoBaby, den er super også når ungen blir litt større også. Vi har kjøpt med nyfødtinnlegg, og den virker kjempegod. Bare mannen her som har prøvd den på, og det fungerte flott, snuppa likte seg godt i selen. Vi såg en del videoer på YouTube om den selen, det var grei info!!
Får ikke Ergobaby til å fungere, vi :( Syns det spedbarnsinnlegget er vanskelig... Lillegutt får ikke sprellet med beina sine og blir bare frustrert!! Elsker bæresjal, da!
 
Her funker ergo baby med spedbarnsinnlegget veldig bra:) Brukte sjal sist, og det var også veldig godt å bære i.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Her funker ergo baby med spedbarnsinnlegget veldig bra:) Brukte sjal sist, og det var også veldig godt å bære i.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Kanskje jeg bruker det feil? Syns det er litt knotete, det henger liksom bare nedi selen... Også skal beina til baby være innover mot magen min?! Har jo ikke plass til beina sine :p
 
Ikke prøvd bæreseler enda, men har bæresjal (moby wrap) som jeg elsker:) mini trives også godt oppi der, sovner ofte etter en liten stund;) elsker å kunne ha ham så nær meg og allikevel ha begge armene fri!
 
Han har beina mot min mage på en måte ja...vanskelig å forklare hvordan. Hvis du føler at han henger nedi selen så må du kanskje stramme mer?? Føler han sitter helt tight inni selen på meg. Min gutt er 4.7kg og 55cm (18 dager), så det er ikke fordi han er liten av vekst han får grei plass oppi der ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Han har beina mot min mage på en måte ja...vanskelig å forklare hvordan. Hvis du føler at han henger nedi selen så må du kanskje stramme mer?? Føler han sitter helt tight inni selen på meg. Min gutt er 4.7kg og 55cm (18 dager), så det er ikke fordi han er liten av vekst han får grei plass oppi der ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Strammer godt nok tror jeg, han kommer godt i mot kroppen min i hvertfall, men når lillegutt vil dingle med beina dytter han meg jo bare i magen?! Tror han får litt klaustrofobi av det nesten, han blir i hvertfall ikke særlig fornøyd :p Han er vant med å sitte i froskestilling med beina løse veitdu, og er en skikkelig sparkegutt :) Plutten her er 4,5kg og 53cm, seks uker! Liten gutt :)
 
Får ikke Ergobaby til å fungere, vi :( Syns det spedbarnsinnlegget er vanskelig... Lillegutt får ikke sprellet med beina sine og blir bare frustrert!! Elsker bæresjal, da!
Her liker snuppa å ligge i nyfødtinnlegget...har stort sett teppe rundt henne hjemme hele tiden...hun er bare 6 dager ennå også da...
Noen som vet hvor lenge nyfødtinnlegget er anbefalt å bruke??
 
Mest fornøyd med sjal til baby, når de blir større er det bedre med bætesæle ala manduca, ergo eller lignende
 
Har prøvd div beretøy oppigjennom årene. Og liker helt klart sjal best til di minste (har moby wrap- elastisk sjal). To av våre som hadde virkelig bærebehov- stortrivdes i det! Men ikke alle våre barn har vært like fornøyd i sjal.. På ei virket det nesten som hun fikk litt "klaus". Hun måtte ha føttene løse- så da brukte vi mest en beresele som heter Patapum. Veldig god å bære og lett og ta på og av. Baby Bjørn selen har blitt liggende i boden- den synes jeg er veldig vond å bære..
 
Har prøvd babybjørn fordi jeg fikk den, hadde aldri kjøpt fordi den ikke er bra for babyens hofter. Fikk vondt i skuldre og rygg med en gang.

Hadde ringslynge og fikk det aldri til å fungere så bra. Tenker den er best til å bære eldre barn på hoften, men har aldri prøvd det. Synes det var ubehagelig å ha på kun en skulder. Og fikk aldri til noe annet enn froskestilling.

Elastisk sjal brukte jeg litt når jeg gikk tur. Satt godt og var ikke tungt å bære. Men ble veldig varmt. Og upraktisk å kle av og på ute da de lange endene bare subbet i bakken og ble møkkete.

Har en beco butterfly bæresele, men senene kjøpte jeg når sønnen min var 1 år og derfor bare brukt på ryggen. Veldig god erfaring med det på lengre skogturer og flyplass. Jeg gleder meg til å prøve den fra nyfødt på magen :) har trua på at den blir mer brukt da det er mye lettere å ta på enn sjal.

Jeg synes ikke det er så lett å få gjort noe med baby på magen - den er liksom "i veien". Kommer til å slenge ungen bak på ryggen så fort det er mulig :)
 
Jeg har litt lyst på ergobæreselen men syns det ser så knotete ut med nyfødt innlegget. Men har ikke prøvd den da..

Lurte litt på babybjørn one, ser litt greiere ut enn babybjøtn activ.

Sett litt på sjal men syns de ser litt avansert ut.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg har litt lyst på ergobæreselen men syns det ser så knotete ut med nyfødt innlegget. Men har ikke prøvd den da..

Lurte litt på babybjørn one, ser litt greiere ut enn babybjøtn activ.

Sett litt på sjal men syns de ser litt avansert ut.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ergoen er super! Nyfødtinnlegget fungerer også greit!! Og Ergoen et Suuuuper til litt større barn...og da på ryggen :)

Sjekk ut YouTube - søk på Ergobaby :) der er flere videosnutter om bruk av selen!!!
 
Jeg har litt lyst på ergobæreselen men syns det ser så knotete ut med nyfødt innlegget. Men har ikke prøvd den da..

Lurte litt på babybjørn one, ser litt greiere ut enn babybjøtn activ.

Sett litt på sjal men syns de ser litt avansert ut.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Har kjøpt Babybjørn One, etter å ha prøvd å få Ergo Babyen til å fungere lenge... Lillegutt likte rett og slett ikke Ergoen, men Babybjørn One elsker han :) Det er en helt annen sele enn den "gamle" Babybjørnen, denne er ergonomisk korrekt i forhold til hoftene og den kan brukes på ryggen! Jeg er kjempefornøyd!
 
Får ta å sjekke ut youtube med ergobaby. Tror nok den er grei til større barn i hvert fall så kommer nok til å kjøpe den etter hvert.

Godt å høre at du er fornøyd med one bæreselen H27 :) Den virker mye bedre enn de andre babybjørn bæreselene.
 
Bæresjal!! Det er enkelt å knytte på og tar liten plass å ha med seg. Når de er større kan jeg anbefale Manduca :)
 
...og ja, til nyfødt ville jeg hatt elastisk bæresjal. Har sino bæresjal og er fornøyd med det og vet mange liker moby wrap:)
 
Jeg har litt lyst på ergobæreselen men syns det ser så knotete ut med nyfødt innlegget. Men har ikke prøvd den da..

Lurte litt på babybjørn one, ser litt greiere ut enn babybjøtn activ.

Sett litt på sjal men syns de ser litt avansert ut.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Vi har den og det er litt knot første gang med nyfødt innlegget men vi så på film på youtube og fulgte instruksjon der og da funket det fint :) tvillingene elsker å være i den :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp