Bæretøy?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Noen som har planer om å bære de små?

Eller noen med erfaring?

Jeg hadde elastisk sjal til vesla, men brukte det ikke. Fikk ikke dreisen på det i det hele..

Men jeg kan tenke meg å prøve igjen. Er jo så mye å velge i, men vurderer å prøve meitai. Jeg kunne godt tenkt meg å tatt småturer ute uten vogn, men med bæretøy :)

Vi har en Baby Bjørn etter Mina, tror jeg kun kommer til å bruke den om vi skal ut å reise/fly.
Jeg brukte den kun på flyplass med Mina, og har nok ikke noe behov for å bruke den, eller noe andre bære-skjal, mer enn det.

Sniker inn her, men skal du bære mye; kjøp ergobaby e.l. babybjørn er tungt for de små hofter og min gutt fant seg aldri til rette i denne... i ergoen stooortrives han!

Sniker jeg og:)
Jeg synes elastisk sjal er bedre enn meitai:) babyen satt bedre inntil kroppen liksom:p g du knytter det førstnog tar baby oppi etter på, ble aldri helt fortrolig med å knytte og holde baby samtidig:p

Har kjøpt MobyWrap elastisk sjal til starten, og hvis bæring faller i smak hos babyen (håper det!) så blir det Ergobaby eller Manduca etterhvert. Når jeg har prøvd før (venners barn) så synes jeg bæresele har vært mye bedre å bære med enn bæremeis, og vi er mye på tur hvor det ikke går å bruke vogn. Ser det er veldig forskjellig hvordan de små liker det å bæres, at noen hater det og skriker, mens andre er nesten avhengig... Synes det ser så hyggelig og superpraktisk ut å bære liten baby tett inntil, så håper det slår an her :)

Smak og behag det der, og det spørs også litt når du har tenkt å bære, og hvor stor babyen er når du planlegger å bære, i tillegg til din egen kroppsfasong.

Begynte å bære når hun var ca tre måned sist, og elsket det. Hadde en baby som krevde å bli båret til enhver tid, og det var så deilig å kunne få gjort flere ting på en gang:) har et par meitai, et uelastisk sjal og en beco bæresele jeg brukte med min.

Denne gangen har jeg kjøpt inn ringslynge og elastisk sjal og planlegger å starte bæringen på barsel. Virker veldig rart for meg nå å kjøre ungen rundt i den der plastikksenga... I tillegg er det et fint supplement å ha med i vogna når man er ute på ting:)

finnes mange sider på nett med gode tips rundt bæring, Og mye fint å få kjøpt brukt.. Eneste jeg ville holdt meg unna for bæring over lengre tid er babybjørn, pga noe jeg leste sist om at stillingen de sitter i gir stor belastning på rygg babyshop babyer. Funker sikkert fint for litt større babyer på flyplasser over korte tidsrom:)

Litt erfaring her i gården, har bært i meitai, elastisk sjal, vevd sjal og babybjørn... Ingen av de ble jeg helt komfortabel med, så denne gangen har jeg gått for ergobaby. Ble for mye knyting med sjal og meitai til at det ble brukt så ofte som jeg ønsket, og babybørnen var bare helt jævlig :( savnet noe enkelt og ergonomisk, godt for store og små - og her vi bor nå, med fjell på hvert ett hushjørne må vi ha alternativ til vogn og før evt bæremeis :)

Kommer nok til å bli lite bæring på den måten her i gården.. kanskje viss eg er ute på tur med andre:) ka eg vil kjøpe det vet eg ikkje.. ;)

Jeg har tenkt til å gå ned på bæreglede i Oslo å snakke litt med de der :) har tenkt på elastisk sjal til de første månedene og noe litt mer robust og mann-vennlig så snart det går (pappaen har veldig lyst til å bære, men vil Ikke pakkes inn i sjal^^) :p

-- tasting fra mobil --

Vi har babybjørn fra forrige gang, og kommer til å bruke det nå og. Syns det er praktisk for korte handleturer ol.
Storesøster trivdes godt i den..

Hadde ingenting til storesøster. Er ikke noe godt å bære med ryggen min og aleall ikke viss ettervirkningene av bekkenløsningen sitter i like lenge denne gangen også. Mulig vi får et annet behov denne gang iom at vi har storesøster som vi vil være ute med og ikke alltid vognvennlige stedet. Dersom vi ser behovet kommer vi nok til å vurdere ergobaby. Har lånt en babybjørn til en flytur en gang og den var ikke noe jeg anbefaler..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vi skal kjøpe manduca sin bæresele :) blir litt lettere å gå med på turer med hunden føler vi. Er jo ikke alle steder det går med vogn. Mannen har lest mye om bæreseler å har funnet ut at den passer vist oss best :)

Back
Topp