Bæretøy?

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Så noen hadde skrevet at de trengte noe sjal og greier til augustbabyen sin, og selv om det er leenge til jeg tenker på noe handling av utstyr, så lurer jeg på litt her...

Jeg har en ergobaby som jeg har tenkt å kjøpe innlegg til, men til å bære i hjemme ol. kunne jeg tenkt meg en annen type bæretøy :)

Har hørt om bæresjal (elastisk og vevd), manduca oooooog.... ja, nå kommer jeg ikke på de andre en gang.

Men om noen kunne kommet med en oversikt over de forskjellige bæretøyen som finnes ville jeg blitt VELDIG glad!! :)

Hvilke alder / vekt passer de forskjellige for? Hvordan er de på for den som bærer? Fordeler og ulemper med de forskjellige :)

Kun et ord: manduca <3
Sjal hadde jeg til store trollet men brukte aldri!

Jeg brukte elastisk bæresjal og elsket det... Vekt blir fordelt på hele ryggen og det er utrolig enkelt og behagelig... Har også meitai som jeg sydde selv og som jeg også elsket og bruke.. men da er det greit om barnet er noen mnd...

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Sydde en lommeslynge sist, og elsket den!!! Spesielt bra for meg som hadde en vilter 2-åring var det et must.

Fungerer fra nyfødt til 4-5mnd.

Jeg brukte elastisk bæresjal og elsket det... Vekt blir fordelt på hele ryggen og det er utrolig enkelt og behagelig... Har også meitai som jeg sydde selv og som jeg også elsket og bruke.. men da er det greit om barnet er noen mnd...

Hvor lenge kan et elastisk sjal brukes? Og hvordan kan man bære med det? :)

Hvor lenge kan et elastisk sjal brukes? Og hvordan kan man bære med det? :)
Jeg brukte det faktisk te han var ganske stor. Lære meg å amme i det.. man kan bære på mange måter ... Følger med instruksjoner og det er mange videoer ... Når dem er større er det andbefalt med vevd.. og man kan bære på rygg også

Bæresjal (Mobywrap) brukte vi masse når vesla var liten. Det eneste aberet er at det kunne bli litt vel varmt nedi der, ellers ingenting å utsette på det =)

Vi brukte også Beco butterfly 2 når vesla ble litt større. Den er det nyfødt-innlegg til, men vi kjøpte såpass sent, så fikk aldri prøvd den på nyfødt. Skal prøve denne gangen...Den er i hvert fall helt nydelig å bære i =) Det som er så fint med denne selen, er at man fester barnet FØR man setter den på ryggen/magen... =)

Eller så vil jeg anbefale tett inntil sitt bæreforum, DER får man virkelig den hjelpen man trenger i denne bæretøyjungelen =)

Bæresjal brukte vi masse når vesla var liten. Det eneste aberet er at det kunne bli litt vel varmt nedi der, ellers ingenting å utsette på det =)

Vi brukte også Beco butterfly 2 når vesla ble litt større. Den er det nyfødt-innlegg til, men vi kjøpte såpass sent, så fikk aldri prøvd den på nyfødt. Skal prøve denne gangen...Den er i hvert fall helt nydelig å bære i =)

Eller så vil jeg anbefale tett inntil sitt bæreforum, DER får man virkelig den hjelpen man trenger i denne bæretøyjungelen =)

Var/er du fornøyd med Beco? hvor høy er du? (hørt at den kanskje ikke er ideel for de litt korte ;)

Jeg har Manduca, brukte den fra 5 uker med eldstemann, men minstemann kunne ikke sitte i den så tidlig (synes ikke spebarnsinnlegget er spessielt godt) så da kjøpte jeg en Angelpack (litt minde og mykere, men samme prinsippet), liker begge veldig godt :)
I tillegg har jeg en ringslynge som jeg ikke helt har fått teket på, men prøver igjen ;)
og en stokke bæresele, men den er jeg slett ikke fornøyd med, vond å bære i.
Bæresjal var ikke noe for meg, men hører mange som elsker det spesielt i starten :)

Jeg er rett under 170 et sted tenker jeg... Syns den er fantastisk å bære i, og det syns pappa på 1.90 også..

Jeg er rett under 170 et sted tenker jeg... Syns den er fantastisk å bære i, og det syns pappa på 1.90 også..

Jeg er 165, så kan være den passer for meg, synes det hadde vært så kjekt å kunne sette barnet oppi før jeg fester selen på ryggen, var derfor jeg kjøpte stokke sin, men den var jo ikke noe god. Når alt kommer til alt skal jeg jo ikke ha flere seler da, men den ligger høyt på ønskelista hvis jeg ombestemmer meg ;)

Du kjenner ingen i nærheten som har en da? Så kan du prøve den? Det er kjedelig å bruke så mye penger på noe som ikke passer (Selv om jeg har skjønt de er ganske lettsolgte..?) Ja, å kunne sette barnet oppi først er kjempe kjekt!

Du kjenner ingen i nærheten som har en da? Så kan du prøve den? Det er kjedelig å bruke så mye penger på noe som ikke passer (Selv om jeg har skjønt de er ganske lettsolgte..?) Ja, å kunne sette barnet oppi først er kjempe kjekt!

Ingen jeg kjenner som har den nei, men kan jo være jeg blir kjent med noen som har en etterhvert :)

Tettinntil har vel sånne møter, har de ikke? Kanskje de har ett i nærheten av deg? Der kan man jo prøve litt forskjellige bæretøy... De hadde i hvert fall det før.. =)

Jeg hadde en slags bæresele jeg ikke husker navn på til minstejenta. Ettersom jeg aldri skulle ha flere barn, ble den gitt bort. Jeg skal ha en Manduca sele, og jeg har planer om å bruke den veldig mye :) Jeg er absolutt ingen utstyrsfrik, men det skal jeg ha. Jeg så en veldig fin brukt på Finn i går, men tør ikke kjøpe før jeg har sett at det er en frisk liten sak i magen min (ul på fredag).

Jeg skal ha et elastisk bæresjal fra Sino. Hadde Mobywrap sist, men det var altfor tungt og varmt for meg. Vil ha et lettere sjal til sommerbaby. Også har jeg en ringslynge som jeg brukte mye sist. I tillegg har jeg en meitai og en Manduca. Er ikke så glad i min Manduca, men mannen liker den veldig godt. Også har jeg et vevd bæresjal fra sist til barnet blir større. Det er Zara fra Ellevill. Jeg er veldig glad i å bære, og kommer nok til å like det enda bedre nå som jeg har en fireåring i tillegg.

Vurderer å kjøpe meg sino-sjal på grunn av at vi nå får sommerbaby :-) Har en tricot slen fra babylonia og den er veeeldig tett og varm, det samme er caboo (ferdigknytt elastisk sjal som du justerer med ringer, geeenialt)..Jeg brukte vel elastisk sjal til ca. 5 måneder sist tror jeg, men gutten min er stor da, han er ett år nå og like stor som fetteren sin som er 15 måneder eldre :-p

Ellers har jeg en angel pack, synes den er nett og fin til de minste barna hvis man skal ha bæresele, men den som er aller mest brukt er manduca'en og den bruker vi tidvis ennå :-) Kunne tenke meg en beco og, for å kunne feste ungen i selen før man tar den på, for jeg synes det er litt kav med en vill unge og forsøke seg alene å få han på ryggen :-)

Og så har jeg et ellevill vevd sjal, men det har jeg ikke brukt så mye :P Bæretøydilla kanskje? :P

Jeg tror jeg må skaffe meg ringslynge jeg... Men veldig usikker på om jeg skal ha i lin eller silke? Noen innspill?

Også har jeg bare forvirret meg selv ved å lese om de forskjellige "skuldrene", ikke et dugg klokere...

Back
Topp