Bæretøy?

dumidalia

Gift med forumet
Er det noen av dere som skal bruke bæretøy til barna?
Vi har flere sjal, meitai, manduca, slynge og jeg gleder meg masse til å bære baby igjen =)

Storebror ble båret mye, spesielt som nyfødt og etterhvert også ut på tur.

Tror ikke det.. Har en babybjørn bæresele som kommer til å bli brukt innendørs de gangene hun krever å bli båret samtidig som jeg MÅ ha hendene fri, men ute kommer det nok til å gå i vogn..

Æ har itj brukt bæretøy nå særlig, har en babybjørn som æ brukt litt sist :)

Her tar jeg nok også babybjørnen i bruk igjen. Var veldig fornøyd med den sist:)

Her blir det også babybjørn om jeg skal bruke noe :P

Hadde BabyBjørn til guttungen, var helt grei. Men den er lilla!!!!!! (kjøpte brukt) Så denne gang skal jeg kjøpe en ny, og jeg tror det blir Ergobaby.
Hadde også Mobywrap, men han likte ikke det noe særlig, tror det ble for varmt.

Vi bar ikke så mye på grunn av behovet, mest for kosen..
Jeg tror ergo er en av de få jeg ikke har prøvd, men jeg har hørt mye positivt om den. Mobywrap er nok det varmeste av de elastiske sjalene, vi har et slikt og et annet og mobywrapen blir kun brukt når det andre er i vask.

Har ikke hatt det til de to andre så får se om behovet melder seg. Men aner ikke hva jeg i såfall skal ha.

Har babybjørn etter eldste, og den kommer IKKE til å bli brukt etter alt jeg har lært. Har en sydd lommeslynge, og en meitai. Tenkte å sy ny lommeslynge som blir litt mer jenteinspirert. Lyst på vevd sjal.

Har en babybjørn, men har veldig lyst på ringslynge eller lignende.. Meeen får se om behovet er der først Smile

Alle gravide i min omgangskrets har fått kastet elastiske sjal etter seg, det er så fantastisk deilig å bære i :) og mange har blitt bitt av basillen.. :)

Lurer jeg også på. Elstatisk virker deilig, men vevd holder jo lenger da elastisk kan bli vanskelig når de små blir tyngre.

Usikker på pris, det er så lenge siden jeg kjøpte. Jeg vil tippe 400-600 nytt, men finn.no florerer av elastiske sjal.

Vi brukte elastisk sjal frem til ca 7-8 mnd, da ble han litt tung. Men da var han også ferdig med å sitte på magen, så fra da av bar jeg mest i manduca på ryggen. Bar også mye i vevd sjal og meitai.
Vevd holder lenger, du kan ha kun det hele bæreperioden, men det er vanskeligere å lære seg. Elastisk sjal er et takknemlig sjal å knytte, det må ikke være perfekt for at det skal være behagelig. Det er også lettere å etterstramme enn de vevde.

:) Vi har bæresjal fra sist, og en babybjørn. Veldig praktisk når vi var mye på reise, greitt å ha på flyplassen og sånn. Kommer nok til å bruke sjalet endel denne gangen også. Kommer litt ann på ungen.

Back
Topp