Bæretøy??

MinniMe

Elsker forumet
Hva mener dere er best??

Manduca bærese V.S baby bjørn V.S mei tai??

evt andre???

Mei tai tror jeg blir litt for tungvint for både meg og mennen[8D] men tar i mot alle råd[:D]

babybjørn er no-no
Jeg bærer i elastisk og vevet sjal, samt meitai... og meitai er ikke mer avansert enn å knyte på seg et skjerf omtrent... så klarer du det ene klarer du det andre

Jeg har bare prøvd babybjørn, som var for liten allerede før jenta var 6 mnd[&:] Så neste gang kommer jeg til å velge Manduca eller Ergo bæreseler, men mest sannsynlig manduka siden den går opp til 18 eller 20 kg.
Mei tai synes jeg også ser tungvint ut.

jeg heller nok litt mot manducaen, men hvordan er den for ryggen til den som bærer, noen som vet??

Jeg var sent ute med bæretøy, men vi kjøpte for ikke lenge siden manduca, og jeg elsker den! Slev om jeg sliter med rygg og bekken siden fødselen så klarer jeg fint å bære snuppa på tur!

ORIGINAL: *Jordbæra*

Jeg var sent ute med bæretøy, men vi kjøpte for ikke lenge siden manduca, og jeg elsker den! Slev om jeg sliter med rygg og bekken siden fødselen så klarer jeg fint å bære snuppa på tur!

[:D][:D]
det høres jo veldig bra ut:)

Vi har både Babybjørn, Manduka og ringslynge. Brukte ringslyngen masse da Lilia var baby - hun trivdes ikke i vognen, som den var en livredder. Veldig kjapp å ta av og på, bra for tålmodige babyer[;)]

Pappaen brukte Babybjørnen en periode, men jeg fikk kjempevondt i ryggen av den (har problemrygg). Nå for noen måneder siden kjøpte vi Manduka, som er super å bruke på ryggen![:)] Nærmest som å ha på seg en ryggsekk, men med mini oppi[:D] Man kan fint bruke den på magen også, men da er best å krysse selene bakpå ryggen, for å få bedre belastningsfordeling. Noe av det supre med Mandukaen er at vekten kommer mest på hoftene, ikke rygg. Dette spesielt når man bruker den på ryggen.

Både jeg og sønnen min hater mei taien, men elsker BB-synergy[:D][:D][:D]

Slynge hadde jeg ikke turt å kjøpe...leste nettopp en sak om at det hadde vært flere dødsfall blant små babyer i forbindelse med bruk av slynge...(i USA)

Vi har/har hatt både Baby Bjørn, Mei Tai og bæresjal, og etter å ha brukt de to sistnevnte kvittet jeg meg lett med baby bjørnen, og kommer aldri til å bruke den igjen. Den var grei i bruk egentlig, men å begynne med sjal og mei tai var himmelen både for ryggen og nakken min. Når de i tillegg er mer ergonomisk riktig for barn så er det ingen tvil. Nå som jeg er gravid igjen skal jeg i tillegg få meg et elastisk sjal.
Jeg syns IKKE mei tai`en er vanskelig å knyte. Da jeg kjøpte den dro jeg rett på shopping for å prøve det ut, og det gikk kjempebra selv til 1. gang å være. I tillegg fins det jo ulike knytemåter, og man trenger jo ikke å bruke den mest avanserte først.
Har dessverre ikke erfaring med manduca.

Elsker mei taien min!!
Brukte den på Ludvik og bruker den nå på vesla. Hvis ikke noe annet roer henne så er den virkelig gullverdt altså![:D]

Ikke er den vanskelig å ta på heller, litt knoting første gang kanskje, men teknikken kommer fort og da går det som en lek. Har heller ikke fått noe ryggvondt av den, og jeg har svak rygg[;)]

Vi hadde babybjørnen.. den var for liten når vesla var 3.4 mndr

Nå har vi meitai, kjempe lett og kjempe behagelig for både meg og min store 1åring

jeg bruker ergo bæresele og er kjeeempe fornøyd

ORIGINAL: *Nymåne*

Vi elsker Mei Tai og Manduca!
Baby bjørn hatet vi og brukte den kun to ganger!

Enig!! Babybjörn er noe herk.... Jeg gleder meg til å ha babyen i manducaen[;)]

Har Meitai og Beco sele. Er kjempe fornøyd med de.[:)]

Vi eeelsker meitaien alle tre!! Sjalet også er topp, men meitaien er ikke så varmt på sommeren.

Back
Topp