Bæretøy

HemmeligG

Forumet er livet
Har dere tenkt mer på hva slags bæretøy dere eventuelt skal skaffe dere?

Nå har jeg skaffa meg en Moby Wrap, et bæresjal som jeg har fått anbefalt av flere bæremammaer:

Fra før har jeg en Ergo baby carriersele, som jeg blir å bruke når babyen blir litt større (får ikke til å legge inn bilde av denne).

Gleder meg til å ta i bruk sjalet, har ikke prøvd det før så jeg tror og håper at vi blir komfortable med det[:)] Dette er den første tingen jeg har kjøpt til denne babyen også, så det er jo litt kos[:)]

Koslig at du har kjøpt den første tingen til bebisen [:)][:)] Blir spennende å se om bæresjalet blir en suksess.. Har dessverre ingen erfaringer å komme med!

Jeg har vært så heldig å få en Baby Bjørn av en venninne [:D]

Hadde egentlig ikke sett for meg at jeg skulle bli en "bære-mamma", men nå har jeg hvertfall bæresele, så får vi se [;)]

Jeg greier ikke bestemme meg for om jeg skal ha mei tai eller Beco butterfly jeg...Bærte ikke sist, men tror det blir greit når man har en aktiv en fra før som man skal gå i barnehagen med [:)]

Vi har Baby Bjørn bæresele med ryggstøtte etter storebror, og var super fornøyd med den!!
Kan virkelig anbefale den til alle!!

Skal ha sånn ringsjal her...

Mei tai! [:)] Var superførnoyd med det sist (fra 3-4 mnd). Skal også ha et elastisk bæresjal i starten når h*n er nyfødt, savnet det forrige gang.

Har MobyWrap elastisk sjal og to mei tai-er fra lillegutt, og har i tillegg kjøpt Manduca og ringslynge denne gangen. Gleder meg spesielt til å bruke sjalet til nyfødtbaby igjen, og Manducaen tror jeg vi kommer til å bli kjempefornøyd med.

Kommer til å sy meg en Mei Tai sammen med ej venninde tenkte jeg..[:)]
Har aldri prøvd noe slikt før, kun den Baby Bjørn fra sist gang, og aldri mer..[:-]
Fikk skikkelig vondt i ryggen av den jeg..

ORIGINAL: Siljepus

ORIGINAL: ElisabethRB

Vi har Baby Bjørn bæresele med ryggstøtte etter storebror, og var super fornøyd med den!!
Kan virkelig anbefale den til alle!!

At du velger å bruke den selv, er jo din sak.

Men hvordan kan du anbefale den til alle, når det er så mye informasjon om at den IKKE er bra for babyen?
Hva er galt med den, da? Har ikke fått med meg noe om den jeg. Men har heller ikke begynt å kikke på disse tingene til baby enda.

Babyen sitter helt feil i BabyBjørn - blir hengende med bena rett ned, og det er ikke bra for ryggen og diverse.

I babybjørn kan du bare bære babyen i korte perioder av gangen, fordi belastningen på rygg og hofter blir feil. I ergonomiske bæreseler slik som ergo, manduca, beco, mei tai osv så sitter barnet alltid med knærne høyere enn rompa, og det medfører at barnet sitter ergonomisk riktig og da kan barnet sitte i bæretøyet så lenge barnet er komfortabel med det, uten at man må tenke på tidsbegrensninger. I tillegg er gjerne ergonomiske bæretøy bedre for den som bærer, fordi belastningen på bærerens rygg og skuldre blir bedre.

Jeg skjønner. Takker for svar. Har ikke hatt noe slikt til de andre, men hadde tenkt at det kunne være greit nå. Så da styrer vi unna babybjørn [:)]

ORIGINAL: Indigo

Jeg skjønner. Takker for svar. Har ikke hatt noe slikt til de andre, men hadde tenkt at det kunne være greit nå. Så da styrer vi unna babybjørn [:)]

Lurt. Prisen er omtrent den samme også, så da er det ingen grunn til å ikke velge ergonomiske bæretøy[:)]

Jeg skal og ha moby wrap[;)]

ORIGINAL: Diddij

Jeg skal og ha moby wrap[;)]

Har du kjøpt? Har dreved å øvd meg litt på knytemåter jeg, virker kjempekjekt![:)]

Back
Topp