bæretøy?

hæppi28

Glad i forumet
ja, jeg vet det sikkert er skrevet om her inne før.

MEN jeg vurderer en slik http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=541
Har noen av dere erfaringer å dele? hva har dere brukt? gode og dårlige erfaringer? jeg har ikke peiling....men har forstått at ala baby bjørn bæresele ikke er bra for babyen??

jeg har et sånt sjal :)

bar en baby jeg har passa en del i det sjalet og er kjempe fornøyd!

baby bjørn er ikke bra for ryggen og hoftene til bayen.. og den belaster ryggen din på en helt anna måte en sjal gjør..
med sjal meker du nesten ikke at du bærer ungen[:)]

Vi har også sett på dette sjalet,så jeg dytter i håp om at flere kan dele sine erfaringer[:)]

ORIGINAL: **spire_nr2**

Vi har også sett på dette sjalet,så jeg dytter i håp om at flere kan dele sine erfaringer[:)]

*dytte*

for jeg lurer også [;)]

Har ingen erfaring, men har tenkt å kjøpe dette sjalet selv. Har hørt mye bra om det [:D]

Jaeg har ikke moby wrap, men ett som heter tricot-slen elastisk sjal. Den brukte jeg på gutten vår. Jeg elsker den! Og lillegutt elsket å sitte i den:) Først hadde jeg baby bjørn, men den sleit på ryggen min og gnagde veldig. Da visste jeg ikke at den ikke var bra for babyen. Elastiske sjal er mye bedre for babyene og for ryggene til oss voksne. Jeg kjente nesten ikke at jeg bærte på 7-8 kg:) Som sagt, veldig fornøyd og skal bruke sjalet på denne babyen også:) Kan bli litt varmt på sommeren men da har man bare litt mindre tøy på seg sjøl og selvfølgelig babyen:)

jeg skal kjøpe elastisk bæresjal, vet ikke om det blir moby wrap eller noe annet men[8D]
Søstern min har bæresjal og liker det veldig godt! første dagene hun prøvde ville ikke jenta hannes, men til slutt så bestemte hun seg bare for at det skulle gå. Etter en liten stund sovnet lillejenta og etter det har bæresjalet blitt brukt endel, hun sovner med en gang[:D]

Eg har MobyWrap og GLEDER meg til å bruke det igjen!! [:D] Det stemmer som dei andre seier, det er "kjent" som det varmeste bæresjalet. Noko som er ein kjempefordel om vinteren, men ikkje så stor fordel om sommaren [8D]

Men eg vil likevel ABSOLUTT anbefale dette sjalet!! Eg vil og anbefale at du ser på knyttevideoer f.eks. på youtube eller andre stader. Det er lettare å forstå knyttinga frå film enn frå beskrivelser og teikningar [;)]

Denne gangen har jeg bestilt meg moby wrap, og er spent på å prøve det. Innbilder meg at det kan være greit med ledige hender, når jeg har ei vilter lita ei fra før[;)]

ORIGINAL: TiraV

Eg har MobyWrap og GLEDER meg til å bruke det igjen!! [:D] Det stemmer som dei andre seier, det er "kjent" som det varmeste bæresjalet. Noko som er ein kjempefordel om vinteren, men ikkje så stor fordel om sommaren [8D]

Men eg vil likevel ABSOLUTT anbefale dette sjalet!! Eg vil og anbefale at du ser på knyttevideoer f.eks. på youtube eller andre stader. Det er lettare å forstå knyttinga frå film enn frå beskrivelser og teikningar [;)]

hvis moby wrap er kjent som det varmeste bæresjalet, er det andre elastiske sjal som ikke er fullt så varme?
men nå bor jo jeg i haugesund, det er da grenser for hvor varmt vi pleier å ha det her om sommeren da....hehe[8D]

kommer nok til å bruke vogna for det meste. men kanskje småturer med sjal og kanskje hvis barnet roer seg bedre inntil mor enn i en vugge i stua om dagen, og hvis jeg feks rydder og vil ha barnet med meg liksom....vet ikke jeg...ser bare for meg det er slik jeg kommer til å bruke det...

Har ingen erfaring med bæretøy, brukte ikke det til Emil. Syntes det var utrolig deilig å få han ut av magen, og så derfor ikke poenget med å henge han på magen igjen[8D]

Har tenkt mer på det denne gangen, da det kan være kjekt med ledige hender til eldstemann. Men ser ann hvordan baby jeg får. I utangspunktet synes det er greit å ikke "venne" babyen til å bli bært hele tiden. Jeg har kjøpt vogn til mange tusen kroner og da er det greit å få brukt den istedet[:)][8D]

ORIGINAL: hæppi28

ORIGINAL: TiraV

hvis moby wrap er kjent som det varmeste bæresjalet, er det andre elastiske sjal som ikke er fullt så varme?
men nå bor jo jeg i haugesund, det er da grenser for hvor varmt vi pleier å ha det her om sommeren da....hehe[8D]

kommer nok til å bruke vogna for det meste. men kanskje småturer med sjal og kanskje hvis barnet roer seg bedre inntil mor enn i en vugge i stua om dagen, og hvis jeg feks rydder og vil ha barnet med meg liksom....vet ikke jeg...ser bare for meg det er slik jeg kommer til å bruke det...

de fleste andre bæresjal er litt tynnere så de er derfor ikke like varme. Men hvis jeg var deg ville jeg sett mest på fargen, hvis du har et lyst sjal så vil jo det ikke bli så varmt som et svart eller brunt (tror nesten jeg hadde vært redd for å koke babyen i varmen med et mørkt sjal.) Uansett merke jeg går for så tenkte jeg å kjøpe et i en "unisex"-beige farge[:D]

Back
Topp