Bæretøy til oss brystfagre :)

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Jeg ønsker meg bæretøy av et eller annet slag til den lille kommer! Men jeg hører at enkelte merker passer dårligere til oss med store pupper; f.eks BabyBjørn sine. Jeg har NULL peiling på dette, markedet er en jungel, og det er så mye forskjellig å velge i! Jeg er litt rådvill! Har prøvd å finne folk med erfaringer på nett, men synes ikke jeg har blitt noe klokere! Så da prøver jeg her :)

Erfaringer? Noen som kan anbefale noe - alternativt IKKE anbefale.. :) Eller noen som rett og slett har god greie på dette, som kan hjelpe meg? Utforming er ikke så viktig, men jeg ønsker å kunne bruke den noen måneder framover, fra august..! Tanken er å bruke det mer til transport enn til kos.. Eller, finnes det en god kombo?! .....hjelp meg....! :)

Aner ikke, men hjelper gjerne med å dytte for deg!

Har en BB bæresele selv, som ikke sitter noe særlig godt. Den har bare blitt brukt når jeg ikke har hatt noe annet og har måttet hatt ham i sele... Kunne gjerne tenkt meg noe sjal av noe slag som tar liten plass når man ikke bruker det. Så jeg følger gjerne med på tips!

Synes ikke jeg er sånn veldig barmfager da, men bruker d-cup.  jeg har brukt mei tai til minstemann , noe jeg har vært kjempefornøyd med. Har faktisk aldri tenkt på at brystene kan være i veien. Bestilte på www.meitaibaby.com

Vet ikke om jeg er det du mener, men er en E. Da jeg var mest aktiv med bæringen var jeg en F (pga ammingen.)
Har bært i vevd sjal og manduca, veldig fornøyd med begge to ;)

Jeg brukte elastisk sjal de første mnd, ikke noe problem det (Ecup)
Bruker patapum nå (på ryggen) (den er veldig lik ergo og manducca, bare litt billigere). Finnes spedbarnspatapum eller innlegg til de to andre selene så de kan brukes fra tidlig av.

tettinntil.no har bæreforum, har du hørt der inne?

Takk for tips! :)

Var inne å snoka litt på tettinntil.no, men fant liksom ikke noe jeg kunne dra nytte av..
Har sett på, og vurdert en slik BabaSling - noen som har kjennskap til denne?

Eg var E-cup før eg fekk barn. Etter nr 2 vart fødd har eg vore H-cup.

Prøvde Baby Björn til eldste men det var mislykka. Guttungen blei most mellom selen og puppene, og sidan han var ein stor gut (8 kg ved 4 mnd) kunne vi ikkje bruke den lenge.

Kjøpte Ergo bærsele då han var 5 mnd gamal og brukte den dagleg til han blei storebror ved drøyt 2 år. På magen fram til ca 12 mnd, på ryggen deretter (gjennom heile svangerskapet med lillesøster til og med).

Til lillesøster brukte eg elastisk sjal (moby wrap) fram til 9-10 mnd og det var heilt supert! Deiligaste følelsen i verda å bære ein nyfødd så tett inntil kroppen! Har brukt Ergo-selen litt til ho seinare, men ho har likt seg bedre i Mei Tai'en.

Har brukt mei tai har en H cup. Fungerte veldig bra. Nå som de har vært litt eldre har jeg brukt beco på ryggen.

Back
Topp